הפסקת החשמל במפעל טושיבה-ווסטרן דיגיטל עשויה להעלות את המחירים בשוק הזיכרונות

1 יולי, 2019

הפסקת חשמל של 13 דקות במפעל הייצור המשותף של שתי החברות ביפן תפגע משמעותית בתפוקת הייצור שלהן בטווח הקרוב. DRAMeXchange צופה עלייה במחירי ה-2D NAND

הפסקת חשמל שהתרחשה ביום שבת, ה-15 ביוני, ונמשכה כ-13 דקות, השביתה את פעילות הייצור במפעל לייצור זיכרונות פלאש, המצוי בבעלות משותפת של ווסטרן דיגיטל וחטיבת הזיכרונות של טושיבה, בעיר יוקאיצ'י (Yokkaichi) ביפן. לפי הודעת שתי יצרניות הזיכרונות, שדיווחו על המקרה ביום שישי, הפסקת החשמל השפיעה גם על קווי הייצור וגם על ציוד בקרת התהליכים והן פועלות לתחקר את מקור התקלה.  

האתר ביוקאיצ'י מהווה אחד מאתרי הייצור המרכזיים של שתי החברות וכולל בתוכו 5 פאבים. גם היום, כשבועיים לאחר הפסקת החשמל, פעילות הייצור טרם שבה לסדרה. להערכת ווסטרן דיגיטל, התקלה תתבטא בירידה של כ-6 מיליארד בייטים בתפוקת הייצור, שתורגש ברובה ברבעון הרביעי של השנה. טושיבה, מצדה, לא מסרה נתונים על הפגיעה הצפויה בתפוקה.

בהיותן שתיים מיצרניות הזיכרונות המובילות בעולם, הפגיעה בייצור צפויה להשפיע על רמות הביקוש והמחירים בכל שוק הזיכרונות, לפחות בטווח הקרוב. חטיבת DRAMeXchange של חברת המחקר TrendForce, העוקבת אחר המחירים בשוק הזיכרונות, מעריכה כי האירוע יביא לצמצום ברמות ההיצע ובעקבות כך לעלייה במחירים בשוק זיכרונות הפלאש, בעיקר בטווח הקרוב.

המפעל ביוקאיצ'י מהווה אתר מרכזי לייצור זיכרונות מסוג 2D NAND, ועל כן עליית המחירים צפויה להיות מורגשת בעיקר בסקטור הזה. להערכת DRAMeXchange, מחירי זיכרונות ה-3D NAND לא צפויים להיות מושפעים, אולם הירידה שהיתה צפויה ברמת המחירים ברבעון השלישי עשויה להיות מתונה מהמצופה.

האתר ביוקאיצ'י הוחזק בעבר בבעלות משותפת על ידי טושיבה וסאן-דיסק. לאחר רכישת סאן-דיסק על ידי ווסטרן דיגיטל ב-2016, 50% מהבעלות במפעל עברה לידי ווסטרן דיגיטל. בשנה שעברה נאלצה טושיבה למכור את חטיבת הזיכרונות שלה לקרן ההשקעות ביין קפיטל ב-18 מיליארד דולר וזאת לאחר שנקלעה לקשיים כספיים שאיימו על המשך קיומה בעקבות פשיטת הרגל של חטיבת הכורים שלה. אחד המכשולים בפני מימוש העסקה היה התנגדותה של ווסטרן דיגיטל, שהתמודדה על רכישת חטיבת הזיכרונות וטענה שהמיזם המשותף שלה עם טושיבה מקנה לה זכות וטו על כל עסקת מכירה לצד מתחרה. עם זאת, בסופו של דבר שתי החברות הגיעו להסכם פשרה ועסקת המכירה יצאה לפועל.  

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: ווסטרן דיגיטל , טושיבה