אקו ווייב תקים תחנת כוח בנמל הגדול באירופה

2 יולי, 2019

לקראת הנפקתה בשבדיה, החברה מדווחת על מספר חוזים באירופה לביצוע פיילוטים והקמת תחנות כוח בהולנד, איטליה ופורטוגל, והסכמים מסחריים עם חברות אנרגיה גדולות

אחד השיקולים המרכזים מאחורי ההחלטה של החברה לבצע הנפקה דווקא בשבדיה, והעברת מוקד הפעילות של החברה לשם, היה המודעות הגבוהה באירופה לאנרגיה מתחדשת והיעדים הממשלתיים להפחית בעשור הקרוב באופן משמעותי את התלות באנרגיה מזהמת. לקראת הנפקתה בבורסה של שבדיה ב-18 ביולי, חברת אקו ווייב (Eco Wave Power), שפיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מגלי הים, מדווחת על שורה של חוזים להקמת תחנות כוח ברחבי אירופה ושיתופי פעולה עם עיריות וחברות אנרגיה.

במהלך חודש יוני חתמה אקו ווייב חתמה על הסכם הבנות ראשוני עם נמל רוטרדאם בהולנד לבחינת הקמת תחנות כוח בנמל, שנחשב לגדול באירופה. במקביל, החברה חתמה על הסכם עם חברת הפיתוח של מחוז זילנד בהולנד, Impuls Zeeland, לפיתוח מיזמי אנרגיית גלים במחוז.

אקו ווייב גם חתמה על הסכם עם חברת האנרגיה Volpak ההולנדית, העוסקת באחסון וטיפול בכימיקליים, נפט, גז טבעי ושמנים אכילים ונסחרת בבורסה של אמסטרדם לפי שווי שוק של 5.17 מיליארד אירו. במסגרת ההסכם, Volpak תקדם הקמת תחנות כוח המבוססות על הטכנולוגיה של אקו ווייב בטרמינלים שמפעילה החברה בנמלים בסינגפור, סין ופנמה.

הסכם נוסף שנועד לאפשר לחברה לחדור לשוק החשמל הקמעונאי בהולנד נחתם עם Vandebron מאמסטרדם, חברת הולכה המספקת לצרכנים פרטיים ועסקים חשמל נקי שהופק על ידי יצרני חשמל עצמאיים. שתי החברות חתמו על הסכם מסחרי שבמסגרתו תרכוש Vandebron מאקו ווייב חשמל בקיבולת של כ-20 מגה-וואט ותשווקו ללקוחותיה.

באיטליה חתמה החברה עם נשיא נמל טאראנטו באיטליה על מזכר הבנות להקמת תחנת הכוח הראשונה באיטליה שתהיה מבוססת על גלי הים. החברה גם דיווחה על מספר פיילוטים שבכוונתה לבצע בשני נמלים בפורטוגל.

חיבור התחנה ביפו לרשת החשמל של תל אביב

בשבוע שעבר הודיעה אקו וויב כי היא מרחיבה בימים אלה את חנת הכוח שלה בחוף יפו, המשמשת כיום למחקר והדגמה, מ-10 קילו-ואט ל-100 קילו-ואט, וזאת לאחר שעיריית תל אביב הצהירה על כוונתה לחבר את התחנה לרשת החשמל העירונית. כעת מדווחת אקו ווייב כי הרחבת התחנה תתבצע במסגרת מיזם משותף (Joint Venture) שהקימה החברה עם חברת האנרגיה המתחדשת מצרפת EDF Energies Nouvelles.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , קלינטק

פורסם בתגיות: אנרגיה , אקו ווייב פאואר