סיסקו רוכשת את אקאציה תמורת 2.6 מיליארד דולר

9 יולי, 2019

באמצעות העיסקה סיסקו תקבל טכנולוגיית תקשורת אופטית קוהרנטית אשר תשולב במתגים ובנתבים של סיסקו, המיועדים לתשתיות ענן ומרכזי נתונים גדולים

חברת סיסקו (Cisco) מבצעת עיסקת רכישה של טכנולוגיית תקשורת מהירה בתוך מרכזי נתונים. היום (ג') החברה הודיעה על חתימת הסכם לרכישת כל המניות של חברת Acacia Communications במזומן, לפי מחיר מנייה של 70 דולר, המעניק לחברה שווי שוק של כ-2.6 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה זינקה מניית אקאציה בנסד"ק בכ-35% והתייצבה על שווי העיסקה.

חברת אקאציה היא ספקית חשובה של סיסקו, ומספקת לה מערכות תקשורת אופטיות מהירות המוטמעות במתגים של סיסקו ומאפשרות תקשורת פנימית מהירה במרכזי נתונים גדולים. מנהל חטיבת הרשתות והאבטחה בסיסקו, דייוויד גקלר, הסביר שבעקבות הגידול המהיר בצורכי רוחב הפס בתוך תשתיות הענן, "טכנולוגיות קישוריות אופטית מהירה נעשות טכנולוגיות אסטרטגיות. רכישת אקציה תאפשר לנו לבנות מתגים, נתבים ופתרונות אופטיים העונים לצורכי הלקוחות".

חברת אקאציה ממסצ'וסטס, ארה"ב, היא חברת פאבלס המייצרת שבבי תקשורת ומערכות תקשורת בטכנולוגיית אופטיקה קוהרנטית (coherent optics). מדובר בטכנולוגיית איפנון עתירת עיבוד, שבה איפנון האות האופטי נעשה ברמת האמפליטודה וברמת התדר, כאשר המערכת משדרת לתוך הסיב האופטי מספר אותות מקוטבים בו-זמנית. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה ב-339.9 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , ענן , תקשורת