REE המציאה גלגל מהפכני לרכב חשמלי

14 יולי, 2019

בתפישה של REE התל אביבית, הגלגל כולל את המנוע, מערכת ההיגוי, מערכת התמסורת, בולמי הזעזועים, הבלמים ומערכות האלקטרוניקה של הרכב. שיתוף פעולה עם מיצובישי בפיתוח וייצור הגלגלים

חברת REE התל אביבית יצאה בשובע שעבר מהשלב החשאי עם חשיפה של טכנולוגיית גלגל רכב חדשה, המשנה לחלוטין את המבנה של מכונית העתיד, ומאפשרת ייצור מכוניות חשמליות בפלטפורמות מודולריות שטוחות, המעניקות חופש רב בתכנון הרכב. הרעיון של החברה מבוסס על ייצור גלגל מסוג חדש, הכולל בתוכו את מרבית מערכות הרכב שעד כה היו מתחת למכסה המנוע.

בתפישה החדשה, הגלגל כולל את המנוע, מערכת ההיגוי, מערכת התמסורת, בולמי הזעזועים, הבלמים ומערכות האלקטרוניקה של הרכב. להערכת החברה, הטכנולוגיה שלה מאפשרת לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המאפשרים לרכב שטח סטנדרטי להשיג ביצועים של תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר.

חברת REE הוקמה על-ידי מייסדי חברת סופטוויל (SofWheel) התל-אביבית, דניאל בראל ואבישי סרדס. החברה הוקמה בשנת 2011 ופיתחה גלגל חכם עבור כיסאות גלגלים ואופניים, הכולל 3 זרועות של בולמי זעזועים במקום החישורים המסורתיים בגלגל ומנגנון נעילה שננעל ונפתח בהתאם לתנאי הדרך.

אלא שהיעד האמיתי של החברה היה לתכנן גלגל חדש עבור תעשיית הרכב. היא החלה בפיתוח פיתחה גלגל חכם לכלי-רכב המשלב בתוך נפח הגלגל עצמו את כל מערכות ההנעה, הבלמים ושיכוך הזעזועים, כדי להפחית באופן משמעותי את משקל הרכב ולצמצם את צריכת האנרגיה. הטמעת המערכות הללו בתוך הגלגלים מפנה שטח בגוף הרכב לטובת מטען, נוסעים וסוללות.

הירשמו לניוזלטר השבועי של Techtime וקבלו מדי יום חמישי עדכונים על כל מה שקרה השבוע בהייטק>>>

תמיכה של חברת מיצובישי

בחודש ספטמבר 2018 ביצעה סופטוויל גיוס הון בהיקף של 25 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-140 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו גם חברת מיצובישי וחברת  סשומי, השייכת בחלקה לחברת הונדה. במקביל, נחתם הסכם שיתוף פעולה בין סופטיוויל לבין סשומי ומיצובישי לתמיכה בהמשך פיתוח המוצר, החדרתו לשוק הרכב והיערכות לייצור המוני בעתיד. בעקבות ההסכמים הוקמה הוקמה חברת REE בחודש יוני 2019, כדי להתמקד בפיתוח וייצור הגלגל החדש.

עם חשיפת החברה בשבוע שעבר פירסמה מיצובישי הודעה מיוחדת: "לטכנולוגיה של REE יש פוטנציאל עצום בעולם הנהיגה האוטונומית מכיוון שהיא הופכת את תהליך החישמול של הרכב ליעיל מאוד ומספקת יכולת לייצר פלטפורמות מודולריות". בנוסף לשיתופי פעולה האלה, החברה פועלת בשיתוף פעולה עם ספקי תת-מערכות גדולים לתעשיית הרכב, בהם: חברת Musashi היפנית המייצרת מכלולי גלגלים, JCR, חברת FCA האמריקאית, סיימיטסו ו-Tenneco.

לכל הכתבות על REE>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: גלגל , רכב חכם , רכב חשמלי