רונן בן חמו מחליף את אייל אסא כמנכ"ל סיקלו

16 יולי, 2019

בן חמו מגיע מחברת טליט (Telit) שבה הוא שימש כסגן נשיא לפיתוח בינלאומי וטכנולוגיות IoT. סיקלו פיתחה פתרונות תמסורת בגלים מילימטריים ונערכת לכניסה אל השוק הצומח של הדור החמישי

בתמונה למעלה: רונן בן חמו. צילום: יריב דגן

רונן בן חמו נכנס לתפקיד מנכ"ל חברת סיקלו (Siklu) מפתח תקווה, במקום אייל אסא, אשר נכנס לתפקיד בחודש אפריל 2017. בן חמו מגיע מחברת טליט (Telit), שבה הוא שימש כסגן נשיא לפיתוח בינלאומי וטכנולוגיות IoT. לפני-כן הוא שימש כמנהל התיפעול והמו"פ של ST-Ericsson, חטיבת המודמים של אריקסון. "בן חמו מתאים להנהיג את החברה בשלב הבא שלה, בשוק הצומח של פתרונות גלים מילימטריים לרשתות הדור החמישי (5G mmWave)", אמר יו"ר ומייסד משותף של החברה, איציק קירשנבאום.

חברת Siklu מספקת תשתיות תמסורת אלחוטיות בגלים מילימטריים בתדרי 60GHz, 70GHz ו-80GHz. החברה הוקמה לפני כ-11 שנים על-ידי יוצאי יחידה טכנולוגית של צה"ל במטרה לנצל טכנולוגיות צבאיות מתחום הגלים המילימטריים ליישומי תקשורת אזרחית. כיום החברה מעסיקה כ-90 עובדים כאשר המודל העסקי שלה מבוסס על בניית אלטרנטיבה זולה למערכות שבעבר עלו 20-40 אלף דור למקמ"ש. ליבת הטכנולוגיה שלה מבוססת על שבב סיליקון גרמניום עצמי, מודם, ואנטנות ייחודיות פרי פיתוח עצמי.

סיקלו נחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחומים המתפתחים של E-Band ו-V-Band, המתייחסים לתשתיות תמסורת אלחוטיות מקומיות בתדרים מילימטריים (mmWave). התחום הזה צומח במהירות לאור העובדה שהשימוש בתדרי 6-38GHz כבר לא עומד בעומס של הרשתות, ולאור המשקל המרכזי של גלים מילימטריים בטכנולוגיות הדור החמישי.

הדור החמישי דוחף את שוק הגלים המילימטריים

להערכת חברת המחקר Grand View Research, היקף השימוש של חברות טלקום בתשתיות גלים מילימטריים מצוי בצמיחה, והשוק העולמי צפוי להגיע להיקף של כ-4.23 מיליארד דולר בשנת 2025. עם כניסתו לתפקיד אמר בן חמו שהחברה היא שחקן מרכזי בשוק מערכות הגישה המהירות לדור החמישי (5G Gigabit Wireless Access). "יש לה פתרונות חומרה ותוכנה מקצה לקצה מתקדמים ביותר בתחום הגלים המילימטריים, ואנחנו רק מתחילים".

מערכת תמסורת אורבנית EtherHaul של סיקלו
מערכת תמסורת אורבנית EtherHaul של סיקלו

בשנה האחרונה החברה ביצעה שינויים שדרת הניהול שלה. באמצע 2018 היא מינתה את דוד סומי לסגן נשיא לשיווק ואת ג'רארד חלימי לסגן נשיא למכירות. סומי הגיע מתפקידי ניהול הנדסה, שיווק ופיתוח עסקי בחברת Proxim, וג'רארד חלימי מגיע מחברת אי.סי.איי, שבה היה אחראי על השוק האפריקאי. בינואר השנה היא מינתה את נחום בונים לתפקיד סגן נשיא למו"פ. הוא מביא לתפקיד 20 שנות ניסיון בהובלת פרוייקטי פיתוח בחברות כמו Ornim Medical, Avaya, OrAccess ו-Phonet Communication.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת