טאואר-ג'אז מרחיבה קווי-ייצור לדור החמישי

24 יולי, 2019

התקינה מערך ייצור RF SOI בפאב-2 במגדל העמק, ופיתחה טכנולוגיית ייצור RF SOI בפאב ה-300 מ"מ שלה בעיר אוזו ביפן, כדי לעמוד בביקוש הצפוי לרכיבים אלחוטיים באבזרי IoT שיפעלו על-גבי תשתיות 5G

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק מרחיבה את קווי הייצור של שבבים בטכנולוגיית RF SOI, במסגרת ההיערכות להגדלת הייצור בשוק האינטרנט של הדברים (IoT) עם כניסת טכנולוגיית הדור החמישי (5G) אל השוק. כך נודע ל-Techtime. במסגרת ההיערכות החדשה, היא הרחיבה את טכנולוגיית הייצור של רכיבי RF SOI והכשירה את קו הייצור בפאב-2 במגדל העמק, כדי לעמוד בביקוש הצפוי. מתקן הייצור במגדל העמק מיועד לייצר את הרכיבים בתהליך של 180 ננומטר ובפרוסות סיליקון (Wafers) בקוטר של 200 מ"מ.

במקביל, טאואר-ג'אז הכשירה את מפעל הייצור באוזו, יפן, הנחשב למפעל המתקדם ביותר שלה, לייצור רכיבים עבור השוק החדש. המפעל היפני ייצר את הרכיבים החדשים בתהליך של 65 ננומטר ובפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ"מ. הפרוייקט החל לפני כשנה, ובמסגרתו חתמה טאואר-ג'אז על הסכם עם חברת SOITEC המבטיח לה אספקה שוטפת של עשרות אלפי פרוסות סיליקון לשנים הבאות. טכנולוגיית Silicon-On-Insulator נחשבת לטכנולוגיה קריטית בייצור מודולים אלחוטיים. בטכנולוגיה הזאת מייצרים את הרכיב האלקטרוני על-גבי שכבה מבודדת, ועל-ידי כך מצמצמים את הקיבוליות הפרזיטית הפוגעת בתיפקוד של מעגלי RF.

השוק צפוי לצמוח בקצב שנתי של 55%

ההיערכות של טאואר-ג'אז מבוססת על תחזיות שוק הצופות צמיחה מהירה של שוק ה-IoT על-גבי תשתיות הדור החמישי, ועל ביקוש גובר מצד לקוחותיה. להערכת חברת Market & Market, השוק יגיע להיקף של כ-700 מיליון דולר בשנת 2020. אולם הוא צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-55% ולהגיע להיקף של כ-6.3 מיליארד דולר בתוך חמש שנים בלבד (2025).

דירקטור השיווק והמכירות לאירופה והמזרח התיכון בטאואר-ג'אז, עידו ניר, אמר כי טאואר-ג'אז היא בין החברות המובילות בעולם בתחום ה-RF SOI. ניר: "הפרמטרים העיקריים בתחום הזה הם זמן המיתוג של הטרנזיסטור וזרמי הזליגה, ובנושאים האלה אנחנו נמצאים בחזית הטכנולוגיה העולמית. רכיבים שאנחנו מייצרים נמצאים כיום בכל הרשתות הסלולריות בעולם ובטלפונים של היצרניות הגדולות והמובילות".

מנהל מכירות ישראל, טל שוורץ (מימין) ודירקטור שיווק ומכירות EMEA, עידו ניר
מנהל מכירות ישראל, טל שורץ (מימין) ודירקטור שיווק ומכירות EMEA, עידו ניר

ראוי לציין שלהכשרת שני מפעלי הייצור לתנופת ה-IoT של הדור החמישי יש היבט נוסף מעבר לבניית קיבולת ייצור. חלק גדול מאוד מהשוק העתידי צפוי להיות עבור תעשיית הרכב, ויצרניות הרכב דורשות מהספקים שלהן מקור ייצור אלטרנטיבי. באמצעות התאמת שני מפעלים ל-RF SOI, טאואר-ג'אז יכולה להבטיח עמידה בדרישה הזאת תוך שימוש במשאבים שלה עצמה, מבלי להסתמך על מקור חיצוני. תעשיית הרכב היא גם אחד מתחומי הפעילות הצומחים של טאואר-ג'אז בשוק הישראלי.

צמיחה בפעילות בישראל

מנהל מכירות החברה בישראל, טל שורץ, סיפר שבנוסף לשיתופי פעולה עם Newsight Imaging ועם BrightWay Vision שעליהם היא דיווחה, טאואר-ג'אז עובדת מול חברות סטארט-אפ רבות ומרכזי פיתוח בינלאומיים. שורץ: "יש בישראל גידול רב בפעילות בתחומי ה-MEMS והסנסורים לתעשיית הרכב. אנחנו נותנים יתרון שאף אחד אחר לא נותן: עבודה צמודה מול הפאב וגישה אל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר והתאמתן אל צורכי הלקוחות".

חברת טאואר-ג'אז מגדירה את עצמה כספקית שירותי ייצור מובילה בתחום הרכיבים האנלוגיים, ולכן הייצור של רכיבי RF הוא בעל משקל מרכזי באסטרטגיה שלה. הפעילות הזאת מתבצעת בחטיבת ה-Analog IC האחראית לכ-30% ממכירות החברה. תחום ה-RF גם מתאים לאסטרטגיה הכוללת של טאואר-ג'אז, הממוקדת בייצור התמחויות אנכיות בתהליכים מבוססים, שאינם דורשים ממנה לבצע השקעות עתק בתהליכי הייצור הזעירים ביותר.

טאואר-ג'אז מציגה עצמה בפני השוק הישראל

חברת טאואר-ג'אז מתכננת לקיים כנס טכנולוגי במתקן החברה במגדל העמק, ב-10 לחודש ספטמבר הקרוב. בכנס הזה היא תציג את ההיצע הטכנולוגי שלה, את יכולות הייצור ואת מחוייבותה לשיתופי פעולה ארוכי טווח עם הלקוחות.

למידע ועידכונים על הכנס: טל שורץ [email protected]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית