גילת תספק מגברים לרשת התקשורת הטקטית של צבא ארה"ב

1 אוגוסט, 2019

החברה הבת האמריקאית ווייבסטרים תספק מגברי מצב מוצק מוקשחים עבור מסופי התקשורת הלוויינית הניידים של רשת התקשורת הטקטית WIN-T, הנמצאת בהקמה מאז שנת 2004

חברת Wavestream הנמצאת בבעלות גילת רשתות לוויין (Gilat) מפתח תקווה, קיבלה הזמנה בהיקף של 7 מיליון דולר לאספקת לאספקת מגברים עבור רשת התקשורת הטקטית של צבא ארצות הברית, WIN-T: Warfighter Information Network-Tactical. מדבר במגברי הספק מצב מוצק (SSPA) בהספק של 500Watts, אשר יותקנו באלפי מסופי תקשורת לוויינית ניידים של צבא ארצות הברית. רשת WIN-T נמצאת בהקמה מאז שנת 2004.

היא החלה כמערך תקשורת נייח המקשר בין בסיסים אמריקאים לבין המפקדות באמצעות תקשורת לוויינית, והתפתחה בהדרגה לרשת אשר מקשרת את כל המשאבים בשדה הקרב אל המפקדות הזירתיות. בשנת 2012 החלה בניית השלב השני של הרשת: התקנה של ציוד תקשורת נייד המותקן על-גבי כלי רכב (בתמונה למעלה) כדי לספק תקשורת ישירה ומאובטחת משדה הקרב עצמו. על-פי התוכנית, השלב השלישי העתידי אמור להתמקד ברמת התוכנה, כדי לספק ממשק המפשט את הפריסה של הרשת ואת השימוש על-ידי הכוחות בשטח.

על-פי הערכות שונות, עד היום הושקעו בבניית הרשת כ-6 מיליארד דולר. כיום הרשת עדיין נמצאת בשלבי הפיתוח ומסוף שנת 2018 זכתה חברת ג'נרל דיינמיקס בסדרת מכרזים בהיקף של כ-155 מיליון דולר להשבחת חלק ממערכות התקשורת ומסופי השדה המקושרים לרשת. ככל הנראה ההזמנה הגיעה מג'נרל דיינמיקס, אולם החברה לא דיווחה על זהות המזמין. ווייבסטרים מסרה שהמגברים שנבחרו עמידים בתנאי סביבה קשים מאוד, ומאפשרים למסופי לוויין ניידים לקיים תקשורת רציפה בכל סוגי המצבים ותנאי האקלים בעולם.

גילת רכשה את חברת ווייבסטרים מקליפורניה בשנת 2010 תמורת 130 מיליון דולר, במסגרת אסטרטגיית כניסה אל השוק הביטחוני האמריקאי. חברת גילת נסחרת בנסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של כ-464 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תקשורת

פורסם בתגיות: RF , צבא ארצות הברית , תקשורת , תקשורת לווינית