קונסורציום FiRa ינצל את תקן UWB ליישומי איתור ומדידות

4 אוגוסט, 2019

הקונסורציום הוקם על-ידי NXP, סוני, סמסונג, בוש וקבוצת אסא אבלוי, כדי לפתח ממשקים המבוססים על תקן התקשורת IEEE 802.15.4/4z, לאספקת שירותי מיקום ומדידת מרחקים

בתמונה למעלה: כרטיס פיתוח מקמ"שים של NXP לתקשורת בתדר 2.4GHz התואמת לתקן IEEE 802.15.4 

הקונסורציום התעשייתי החדש FiRa Consortium מתכנן לבנות שכבת יישומים חדשה ליישומי איתור ומדידת מרחקים על-גבי פרוטוקול התקשורת IEEE standard 802.15.4/4z. הקונסורציום הוכרז בשבוע שעבר על-ידי החברות NXP, סוני, בוש, סמסונג וקבוצת ASSA ABLOY ופועל בשיתוף פעולה עם איגוד טכנולוגיות התקשורת הקוריאני, TTA.

השם של הקונסורציום (FiRa) נגזר מהביטוי Fine Ranging ומציין את היכולות של טכנולוגיית UWB לבצע מדידות מדוייקות של מרחקים או לחשב את המיקרום היחסי של המטרה עד לטווח של 200 מטרים. חברי הקונסורציום מאמינים שהטכנוולגיה הזאת יכולה לספק ביצועים טובים יותר מטכנולוגיות קיימות אחרות בתחום חישובי המיקום והמרחק ועמידות גבוהה יותר בהפרעות RF.

תקן 802.15.4/4z מגדיר את האופן שבו ניתן להשתמש בתקשורת אלחוטית בעלת קצב העברת נתונים נמוך יחסית. הקונסורציום יפתח תקן המבוסס על ההגדרות של IEEE עבור מספר יישומים מוגדרים, כמו מערך בקרה לכניסה חלקה אל הרשת (Seamless Access Control), תקשורת אבזר לאבזר (Device-to-Device) ופיתוח שירותים מבוססי מיקום.

בתחום ה-MAC, טכנולוגיית UWB יכולה לזהות התקרבות של אדם אל שער מאובטח, וידוא הרשאות כניסה, ומתן הרשאת מעבר לאדם מוסמך בלא צורך להציג את ההרשאה. בתחום שירותי המיקום, הטכנולוגיה יכולה להציג מיקום אובייקטים גם בסביבה צפופה מאוד ולהקל על ההתמצאות באתרים כמו שדות תעופה, מרכזי קניות או איתור מכונית במגרש חנייה גדול.

בתחום התקשורת D2D, הטכנולוגיה עשויה לספק מרחקים מדוייקים ומיקום יחסי של שני אבזרים, ולאפשר לאבזר לאתר את מיקומו היחסי של אבזר אחר גם בלא שימוש בתשתיות סביבתיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת