נובה הציגה מפת דרכים להתמודדות עם ההשפעה השלילית של שוק הזיכרונות

8 אוגוסט, 2019

יצרניות הרכיבים צמצמו את ההשקעות בתשתיות ייצור, והחברה מרחובות דיווחה על ירידה נוספת של 10% במכירות. הציגה מפת דרכים להתמודדות עם המגמה, המתמקדת בלימוד מכונה, בקרת חומרים ומטרולוגיה בקו הייצור

יצרנית ציוד הבדיקה והמטרולוגיה מרחובות, חברת נובה מכשירי מדידה (Nova), היא אחת הנפגעות הישראליות הבולטות מהמשבר המתפתח בשוק הזיכרונות העולמי. המשבר, שהביא לירידת מחירים של הרכיבים, התפתח לכדי ירידה בהיקף ההשקעות בציוד ייצור, והדבר בא לביטוי ישיר בתוצאות העסקיות של נובה. שוק הזיכרונות הוא שוק היעד המרכזי של נובה, וברבעון השני היווה כ-65% מהכנסותיה, כאשר יתר ההכנסות הגיעו מתחום חברות ייצור השבבים (Foundry).

התוצאה: ברבעון השני של 2019 ירדו מכירותיה בכ-10% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, והסתכמו ב-51.1 מיליון דולר. מדובר בירידה של כ-21% בהשוואה לרבעון השני של 2018. עם זאת, יש לציין כי ההכנסות תאמו את הגבול העליון של תחזית החברה, ועל כן השוק הגיב יחסית בחיוב לדו"ח. הרווח הנקי (על בסיס GAAP) הסתכם ב-6.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-7.8 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-11.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הריווחיות ירד מ-58% ברבעון המקביל ב-2018 ל-55% ברבעון האחרון. לאור תחזית המכירות הרחבה של החברה לרבעון הבא, בטווח של 46-54 מיליון דולר, ניתן לצפות שמגמת הירידה במכירות עשויה להימשך גם ברבעון הבא.

בשיחת הוועידה שבעקבות פרסום הדו"ח הרבעוני, הסביר מנכ"ל ונשיא נובה, איתן אופנהיים, שהיקף ההשקעות בתעשיית השבבים מושפע מאוד מהירידה בהשקעות בשוק זיכרונות ה-DRAM וה-NAND.  "אנחנו צופים שהחולשה הנוכחית תשתפר במהלך 2020, בזכות שיפור ברמות המחירים והמלאים. לצד זאת, אנחנו מזהים שיפור בבביקוש לרכיבים לוגיים מצד קבלניות הייצור. זה אמנם לא בהכרח יקזז את הירידה בשוק הזכרונות, אך אנחנו נערכים להגברת המשלוחים של ציוד לקווי ייצור ב-5 וב-7 ננומטר ברבעון הרביעי" .

מפת הדרכים הטכנולוגית של נובה

החולשה בשוק הזיכרונות צפויה להימשך עוד מספר רבעונים. כדי להתמודד עם המצב הזה, החברה משקיעה כיום מאמצים בפיתוח מנועי צמיחה טכנולוגיים חדשים. בשיחת הוועידה הציג אופנהיים שורה של יעדים שנועדו למנף את הטכנולוגיה של נובה בתחום בקרת החומרים והמדידה האופטית.

אופנהיים: "מפת הדרכים שלנו כוללת שלושה מרכיבים: שילוב בין רגישות החומרה עם פתרונות למידת מכונה כדי לשפר את הלמידה והחיזוי, פיתוח שיטות מטרולוגיה שיאפשרו מדידה בקו הייצור במקום מדידה איטית ויקרה במעבדה, והשקעה אגרסיבית במטרה להוביל את תחום בקרת החומרים המסתמן כאחת ממגמות המעבר המרכזיות של השנה. אנחנו סבורים כי חשיבותה של בקרת החומרים תלך ותגדל עם הפיתוח של גיאומטריות חדשות (מיזעור)". 

שתי המלצות קנייה

למרות הירידה בהכנסות ברבעונים האחרונים, נובה קיבלה בסוף השבוע שתי המלצות קנייה מאנליסטים בבתי ההשקעות Stiefel ו-Lake Street. בשתי ההמלצות הדגישו האנליסטים כי למרות מגמת הירידה הנוכחית, נובה נמצאת בעמדה טובה לחזור למסלול הצמיחה בהמשך הדרך, וזאת לאור תמהיל הלקוחות המאוזן שלה, דריסת הרגל הגדולה שלה בשוק הזיכרונות בסין והמערכות החדשות שלה, אשר מיועדות לרכיבים מתקדמים בגיאומטריות החדשות של 7 ו-5 ננומטר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: איתן אופנהיים , בקרת חומרים , מטרולוגיה , נובה