ST העולמית מאמצת את רעיון החממה שפותח בסניף הישראלי

8 ספטמבר, 2019

ב-2020 היא תקים חממות הצמחה בצרפת, בגרמניה, באיטליה ובפולין, המבוססות על המודל שגובש לפני שנה וחצי בתל אביב. מכירות ST בישראל צמחו ב-50% להיקף של 185 מיליון דולר בשנת 2018

חברת השבבים האיטלקית-צרפתית STMicroelectronics, פתחה בחודש ינואר 2018 חממת האצה בדרום תל-אביב בשם ST-Up Accelerator, שנועדה לסייע לחברות שבבים מתחילות להגיע אל השוק עם טכנולוגיה מבוססת והסכמי שיתוף פעולה עם ST. הרעיון פותח בחברת ST ישראל בעקבות הניסיון שהיא צברה עם יצרניות שבבים שאיתן היא עובדת, דוגמת מובילאיי, אוטוטוקס, ואלנס ואדאסקיי. כעת מתברר שהרעיון מצא חן בעיני הנהלת החברה, והיא החליטה ליישם אותו במקומות אחרים באזור EMEA.

מנכ"ל ST ישראל, סטיפן מרדכי שושן (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שהחברה מתכננת לפתוח בשנת 2020 חממות מקבילות בצרפת, באיטליה, בגרמניה ובפולין. שושן ילווה את מנהלי החממות, ישמש כמאמן שלהם ויעביר להם את הרעיון ואת שיטת הפעולה שפותחה בישראל. התוכנית מבוססת על מספר שלבים המתחילים בבדיקה וסינון חברות ואיתור מועמדות המעוניינות להצטרף לתוכנית. לאחר מכן מתחיל שלב הוכחת ההיתכנות הנמשך כחצי שנה ולאחר מכן שלב בניית התשתית הטכנולוגית, הייצורית והעסקית, אשר מסתיים בהסכם שיתוף פעולה עם ST.

לדברי שושן, התוכנית מבוססת על הנסיון שניצבר בישראל מול חברות סטארט-אפ ישראליות שהחברה זיהתה בשלבים ראשונים, נכנסה איתן לשיתופי פעולה ארוכי טווח וכעת אחראית לייצור השבבים שלהן. כאשר הלקוחות הגדולות ביותר בקטגוריה הזאת הן מובילאיי, אוטוטוקס וחברת ואלנס. כשנה וחצי מאז החלה לפעול, נמצאות כיום בחממה 3 חברות בשלבי הוכחת היתכנות מתקדמים ובניית אבות טיפוס (PoC) על-גבי FPGA ו-ST OTC, ועוד שלוש חברות בשלב בדיקת ההתאמה שלהן. להערכתו, בתוך 6-12 חודשים צפויים להיחתם הסכמי הייצור הראשונים עם ST.

ST-UP PROGRAM

שוק הרכב הזניק את ST ישראל

שנת 2018 היתה שנת צמיחה לחברת ST העולמית, אשר מכירותיה צמחו בכ-15.8% להיקף של 9.66 מיליארד דולר. מכירות החברה בישראל צמחו באותה שנה ב-50% והסתכמו בכ-185 מיליון דולר. רוב הצמיחה הגיעה מחברות שאיתן היא עובדת בשיתוף פעולה על תכנון וייצור שבבים, בעיקר ממגזר האוטומוטיב. החברה מחזיקה במרכז פיתוח בכפר סבא שהחל לפעול בעקבות רכישת חברת bTendo בשנת 2012, ומעסיק כ-20 עובדים. הוא מפתח טכנולוגיות Micro-Mirroring לרכיבי MEMS במסגרת קבוצת ה-Sensors and Actuators של החברה.

פעילות השיווק, המכירות ושיתופי הפעולה נעשית בשני ערוצים. ערוץ הפצה למכירת רכיבים מהמדף, בעיקר למוצרים תעשייתיים, באמצעות Arrow, Future Electronics ו-EBV, וערוץ פעילות ישיר שבו היא עובדת מול יצרניות הזקוקות לפתרונות פיתוח וייצור רכיבי ASIC עד לרמת ה-SoC. לדברי שושן, הפעילות הישירה אחראית לכשני שלישים ממכירות החברה בארץ.

"הפעילות הזאת כוללת סיוע בפיתוח, ייצור השבבים והעברת IP שלנו אל השבב של הלקוח. לעתים אנחנו גם מזהים IP של הלקוח שהוא מוכן למכור לנו או למכור באמצעותנו. רוב הפעילות הזאת בישראל ממוקדת בתחום האוטומוטיב, מכיוון שהוא דורש התאמה מיוחדת של השבבים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ST , STMicroelectronics