המשטרה פתחה בחקירה כנגד חברת אביליטי וביצעה מעצרים

15 ספטמבר, 2019

החשד: עבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, מירמה, הברחה והלבנת הון. בארצות הברית הגישה ה-SEC לפני חודשיים תביעה אזרחית כנגד החברה באשמת הונאה

[התמונה למעלה מתוך סרטון שיווקי של אביליטי, המדגים שיטת ציטוט]

חקירת משטרה נפתחה כנגד שתי חברות מקבוצת אביליטי (Ability), הנסחרת בתל אביב ובנסד"ק, בחשד בעבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, מירמה, הברחה והלבנת הון. במסגרת החקירה ביצעו הבוקר (א') חוקרי המשטרה חיפוש ונעצרו חשודים בפרשה. בעקבות הדיווחים הללו, מניית אביליטי יורדת הבוקר ביותר מ-10% במסחר בתל אביב.

הבוקר פרסמה המשטרה הודעה שלפיה בהמשך להליכי שימוע וחקירת פעילות חברת אביליטי תעשיות מחשבים ותוכנה, וחברת אביליטי מערכות ביטחוניות, שבוצעה על-ידי הממונה על הביטחון במערכת הביטחון יחד עם אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בחשד לביצוע עבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני, יאחב"ל בשיתוף עם מלמ"ב, רשויות המס והמכס חוקרת חשד לביצוע עבירות מרמה, הברחה וכן עבירות הלבנת הון בהיקפים משמעותיים.

על-פי החשד הן בוצעו על-ידי חברות אביליטי במסגרת פעילותן העיסקית. על שאר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום. בחודש מרץ החליט משרד הביטחון, לאחר הליך שימוע, להשעות את רישיון הייצוא של שתי החברות בשל חשד שהן הפרו את חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, וביצעו פעולות שיווק וייצוא ביטחוני של מערכות האזנה ואיכון ללא רישיונות ובניגוד לדין.

תביעה אזרחית בארצות הברית מצד ה-SEC

חברת אביליטי מספקת כלים מתקדמים ליירוט תקשורת, מיקום גיאוגרפי וסייבר, המשמשים סוכנויות הגנה ומודיעין, צבאות, רשויות אכיפת חוק וארגוני הגנת העורף ברחבי העולם. החברה עלתה לכותרות בשנתיים האחרונות על רקע פרשיות ניהוליות, פיננסיות ומשפטיות. באפריל 2017 הודיעו חברי הדירקטוריון על התפטרות קולקטיבית במחאה על התנהלות הבעלים. הדבר חזר על עצמו שלושה חודשים לאחר מכן, כאשר גם חברי הדירקטוריון החדשים הודיעו על התפטרות קולקטיבית.

על רקע צבר הפרשיות, פעילותה העסקית של אביליטי שותקה כמעט לחלוטין. בשנת 2018 הסתכמו הכנסותיה ב-539 אלף דולר בלבד, בהשוואה למכירות של כ-2.9 מיליון דולר בשנת 2017 וכ-16.5 מיליון דולר בשנת 2016. ההפסד הנקי של החברה ב-2018 הסתכם ב-10.1 מיליון דולר. שווי השוק של החברה בנסד"ק הצטמק ל-5.1 מיליון דולר (לפני פתיחת שבוע המסחר בארצות הברית).

ב-18 ביוני השנה הגישה הרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) תביעה אזרחית כנגד שני מייסדי החברה ובעלי השליטה, אנטולי חורגין ואלכסנדר האורובסקי, בטענה שהונו את המשקיעים במהלך מיזוג אביליטי עם חברת Cambridge Capital בדצמבר 2015, שבאמצעותו היא נכנסה למסחר בנסד"ק. הרשות טוענת שהם הגישו הצהרות פיננסיות שגויות באופן מהותי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: Ability , אביליטי