EWP הגישה פטנט למערכת המפיקה בו-זמנית חשמל מגלי הים ומאנרגיית השמש

20 ספטמבר, 2019

החברה תתקין פאנלים סולאריים על גבי המצופים בתחנות הכוח שלה, ובכך תגדיל את תפוקת החשמל של כל תחנה ב-10%. יתרונות נוספים: המים יקררו את הפאנלים המתחממים, ואפקט המראה של פני הים יגבירו את תפוקתם

חברת אקו ווייב פאואר (Eco Wave Power) הגישה בקשה לרישום פטנט בינלאומי (PCT) ורישום פטנט בישראל למערכת משולבת המאפשרת להפיק במקביל חשמל מגלי הים וחשמל מאנרגיית השמש. החברה התקינה אב-טיפוס של המערכת החדשה בתחנת הכוח של החברה בנמל יפו, המשמש כיום למחקר ופיתוח, ועורכת מבדקי יעילות ותפוקה לפני שתציע אותה ללקוחות ברחבי העולם.

ב-EWP ציינו כי הרעיון לפיתוח החדש נולד בעקבות רצון שהביעו כמה מלקוחותיה הפוטנציאליים להרחיב את תמהיל האנרגיה המתחדשת שניתן להפיק. EWP מתכננת ומקימה תחנות כוח לאורך החוף (On-Shore) המשתמשות בתנועת הגלים לצורך הפקת חשמל. המערכות של החברה  מבוססות על מצופים הנדחפים על ידי תנועת הגלים ודוחסים נוזל הידראולי בבוכנה, המפעילה גנרטור. המערכת המשולבת מתבססת על חיבור פאנלים סולאריים על גבי המצופים, כך שניתן יהיה להפיק מאותו תא שטח גם חשמל מגלי הים וגם חשמל מקרני השמש.

מלבד הניצול הגבוה יותר של הקרקע, ב-EWP מציינים כי להפקת חשמל סולארי על קו החוף עשויים להיות מספר יתרונות. כך למשל, בימים שטופי שמש וכשהים שטוח, פני המים עשויים לייצר אפקט מראה שיגביר את תפוקת הפאנלים הסולאריים. כמו כן, המים מסביב למצופים יהוו מעין מנגנון קירור טבעי לפאנלים הסולאריים המתחממים.

בחברה ציינו כי הוספת הפאנלים הסולאריים תגדיל את עלות תחנות הכוח שלה ב-3% בלבד, וזאת מאחר שהפאנלים יהיו מחוברים לאותם ממירים ומערכת בקרה הקשורים לתהליך הפקת החשמל מגלי הים, ובמקביל תגדיל את תפוקת החשמל של כל תחנה ב-10%. לאחר סיום המבדקים שעורכת החברה בימים אלה בתחנת הכוח בנמל יפו, ב-EWP מתכוונים להתקין את הפאנלים הסולאריים בתחנת הכוח המסחרית של החברה בגיברלטר, וזאת כחלק מעבודות הרחבת התחנה מתפוקה של 100 קילו-וואט ל-5 מגה-וואט.

הנפקה בשבדיה ושורה של הסכמים חדשים

EWP, שהוקמה ב-2011, הונפקה בסוף חודש יולי בבורסה Nasdaq First North בשטוקהולם. כיום מקימה אקו ווייב תחנת כוח בנמל מנזניו במקסיקו ונמצאת בהליכי אישור ותכנון של תחנות כוח בסין, בווייטנאם, בבריטניה, בסקוטלנד ובקפריסין. בחודשיים האחרונים דיווחה על שורה של חוזים חדשים להקמת תחנות כוח ברחבי אירופה ושיתופי פעולה עם עיריות וחברות אנרגיה.

במהלך חודש יוני חתמה אקו ווייב חתמה על הסכם הבנות ראשוני עם נמל רוטרדאם בהולנד לבחינת הקמת תחנות כוח בנמל, שנחשב לגדול באירופה. במקביל, החברה חתמה על הסכם עם חברת הפיתוח של מחוז זילנד בהולנד, Impuls Zeeland, לפיתוח מיזמי אנרגיית גלים במחוז. אקו ווייב גם חתמה על הסכם עם חברת האנרגיה Volpak ההולנדית, העוסקת באחסון וטיפול בכימיקליים, נפט, גז טבעי ושמנים אכילים ונסחרת בבורסה של אמסטרדם לפי שווי שוק של 5.17 מיליארד אירו. במסגרת ההסכם, Volpak תקדם הקמת תחנות כוח המבוססות על הטכנולוגיה של אקו ווייב בטרמינלים שמפעילה החברה בנמלים בסינגפור, סין ופנמה.

הסכם נוסף שנועד לאפשר לחברה לחדור לשוק החשמל הקמעונאי בהולנד נחתם עם Vandebron מאמסטרדם, חברת הולכה המספקת לצרכנים פרטיים ועסקים חשמל נקי שהופק על ידי יצרני חשמל עצמאיים. שתי החברות חתמו על הסכם מסחרי שבמסגרתו תרכוש Vandebron מאקו ווייב חשמל בקיבולת של כ-20 מגה-וואט ותשווקו ללקוחותיה. באיטליה חתמה החברה עם נשיא נמל טאראנטו באיטליה על מזכר הבנות להקמת תחנת הכוח הראשונה באיטליה שתהיה מבוססת על גלי הים. החברה גם דיווחה על מספר פיילוטים שבכוונתה לבצע בשני נמלים בפורטוגל.

לריאיון שהתקיים עם מייסדת החברה, אינה ברוורמן, במסגרת הפודקאסט של Techtime לחצו כאן>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , קלינטק

פורסם בתגיות: אינה ברוורמן , אנרגיה , אקו ווייב פאואר