NXP סגרה משרד המכירות בארץ; טלסיס מתחילה להפיץ אותה

25 ספטמבר, 2019

מפעילות העבר הגדולה שחברת NXP ירשה מפריסקייל ישראל, נשאר משרד תמיכה ופיתוח קטן המעסיק כ-15 עובדים בלבד. מפיצי NXP בישראל: אבנט, פיוטצ'ר, ארו וכעת גם טלסיס

חברת NXP Semiconductors סגרה לפני כחודש וחצי את משרד המכירות שלה בישראל. כך נודע ל-Techtime. כיום הפעילות בישראל מנוהלת מהמשרד של החברה באיזמיר, טורקיה, אשר אחראי על קידום המכירות של החברה בטורקיה, במצרים וביוון. פעילות השיווק והמכירות של NXP בישראל נמשכת באמצעות המפיצים של החברה בארץ: החברות Future Electronics, Arrow וחברת EBV הנמצאת בבעלות אבנט.

בכך מסתיים פרק בתעשיית ההייטק הישראלית. הפעילות של חברת NXP ישראל מבוססת על הפעילות של חברת פריסקייל ישראל, שבשיאה העסיקה מאות עובדים בארץ ונחשבה לאחד ממרכזי פיתוח השבבים הגדולים בישראל. כיום נותרה בארץ פעילות מעטה מאוד: החברה מעסיקה כ-15 עובדים בהרצליה פיתוח המספקים שירותי תמיכה למכירות המקומיות ובפרוייקטי פיתוח בתחומי אבטחה, זיהוי ואימות ואבטחת מובייל ו-IoT.

טלסיס מצטרפת לקבוצת המפיצות של NXP

השבוע הצטרפה גם חברת טלסיס לקבוצת המפיצות של NXP בישראל, לאחר שחתמה לפני שבוע על הסכם הפצה לא בלעדי בטריטוריה של ישראל. חברת טלסיס פועלת בשני תחומים מרכזיים. תחום הפעילות המרכזי שלה הוא שיווק והפצת רכיבים אקטיביים, רכיבים פאסיביים ורכיבים אלקטרו-מכניים. תחום הפעילות השני מתבצע באמצעות החברה הבת ואריסייט המוחזקת ב-68.4% על-ידי טלסיס. ואריסייט מפתחת ומייצרת מודולים למחשב (SoM – System on Module). בשנת 2018 צמחו מכירות ואריסייט ב-26% והסתכמו בכ-131.9 מיליון שקל.

חברת טלסיס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-440.5 מיליון שקל. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-379.2 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-180.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-182.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018. למרות הירידה הקלה במכירות, החברה שיפרה את הריווחיות שלה, ודיווחה על רווח של כ-22.5 מיליון שקל במחצית 2019, בהשוואה לרווח של כ-13.9 מיליון שקל במחצית 2018.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה