טקאיה פיתחה מודול משולב לניהול התקשורת והסוללה של החייל בשדה הקרב

26 ספטמבר, 2019

המודולים החדשים של החברה מאור עקיבא כוללים בקופסה אחת רכזת תקשורת וממשק לניהול חכם של חיי הסוללה, המאפשר לחייל לתעדף בין המכשירים השונים שהוא נושא

חברת טקאיה (Techaya) מאור עקיבא השיקה קו חדש של פתרונות משולבים עבור חיילים בשדה הקרב לניהול התקשורת וצריכת ההספק במארז אחד. החברה כבר החלה להציע את הפתרונות החדשים באופן ישיר ללקוחות החברה, והיא מקווה לפתוח איתם.שווקים חדשים בעולם.

בשדה הקרב המודרני, חיילים בשטח נדרשים לעיתים לשאת על גופם מספר מערכות תקשורת וציוד אלקטרוני משוכלל, החל ממערכת ניווט ואמצעי לראיית לילה, ועד כוונות מתקדמות, קסדות חכמות, מחשב ואפילו מכ"ם נייד. על כן, ניהול התקשורת וההספק בזמן אמת בשדה הקרב הינו קריטי לתפקודו של הלוחם.

המודולים החדשים של טקאיה כוללים בקופסה אחת, מוקשחת וקטנה, גם רכזת תקשורת, המחברת בין המכשירים בפרוטוקולים השונים כמו USB, איתרנט ו-SMBUS, וגם ממשק חכם לניהול וחלוקת הספק בין המכשירים השונים. הממשק יודע לנתב את ההספק מן הסוללות אל כל מכשיר ומכשיר שנושא החייל בהתאם למתח הנדרש, וגם לתעדף את כוח הסוללה שנותר בין המכשירים השונים. כך למשל, החייל יכול לדעת כמה כוח סוללה עוד נותר, ולאילו שימושים הוא יכול להספיק, ולהחליט כיצד הוא מעוניין לחלק את כוח הסוללה בין המכשירים השונים בהתאם לצרכים בשטח.

ממשק האנרגיה המציג לחייל התפלגות חיי הסוללה

מערכות מוקשחות, ממוזערות וחסינות מהפרעות

טקאיה מפתחת רכיבי תקשורת כדוגמת מתגים, נתבים וממירים אופטיים, המותאמים לשדה הקרב. החברה נוסדה ב-2003 ובתחילת דרכה פעלה בשוק האזרחי. עם זאת, בפועל מרבית לקחותיה היו מהמגזר הביטחוני, ובשל התחרות העזה בתחום בשוק האזרחי החברה החליטה להתמקד בתחום הצבאי בלבד.

הפרויקט הצבאי המשמעותי הראשון שבו השתלבה טקאיה, ולמעשה סימן את המעבר המלא שלה לשוק הביטחוני, היה במסגרת תוכנית ההצטיידות "צבא יבשה דיגיטלי" (צי"ד) של צה"ל, שנועדה לצייד את חילות היבשה והדרג הלוחם במערכות תקשוב מתקדמות.

למעשה, תוכנית צי"ד משקפת את הטרנספורמציה של שדה הקרב המודרני, שבו יותר ויותר מערכות תקשורת, חיישנים חכמים וציוד אלקטרוני מתקדם יורדים מחדרי הבקרה והשליטה המרוחקים אל הרמה הטקטית של הכוחות המתמרנים בשטח.

כאן הצליחה טקאיה למנף את היתרונות הטכנולוגיים שלה בצורה טובה יותר, כפי שהסביר ל-Techtime צחי סוחר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של טקאיה: "כיום יותר ויותר פרוטוקולים אזרחיים, כמו איתרנט ו-USB עוברים מהסביבה המשרדית אל החייל בשדה הקרב.כשהתחלנו את דרכנו בשוק הצבאי, כמעט ולא היו שחקנים שהציעו פתרונות שפותחו במיוחד עבור הצרכים הצבאיים, אלא בעיקר ספקיות שלקחו מערכות אזרחיות והקשיחו אותן. אנחנו לא התבססנו על מוצרי מדף המיועדים לשוק המסחרי-אזרחי, אלא פיתחנו בעצמנו, מהבסיס, את המעגלים והמארזים כדי שיעמדו בסטנדרטיים הצבאיים."

התאמת ציוד תקשורת לשדה הקרב מתבטאת בשלושה היבטים עיקריים: הקשחה, כדי שהמערכות יוכלו לעמוד בתנאים הקשים של שדה הקרב כמו זעזועים, רעידות, אבק, גשם, חום גבוה וכדומה; חסינות להפרעות אלקטרומגנטיות וגלי רדיו (EMI-RFI) בסביבה רוויית מכשירים; ומזעור, שיאפשר לחייל לשאת את הציוד ולהתנהל איתו בשטח.

חלק ממוצריה של טקאיה, בעיקר לשוק הישראלי, מפותחים על ידי החברה במיוחד בהתאם לדרישות הלקוח, ובמקביל היא מוכרת מוצרי מדף, בעיקר לשוק הבינלאומי.. הכנסותיה של טקאיה נאמדות בכמה מיליוני דולרים בשנה, כאשר 65%
לערך מההכנסות מגיעות מהשוק הישראלי, שבו היא מוכרת לחברות הביטחוניות המובילות, ובעולם, שווקי היעד העיקריים של החברה הם ארצות הברית, קנדה והודו, שבהם היא פועלת דרך מפיצים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: טקאיה