תוכנית ההתייעלות של חברת hp: פיטורי 7,000-9,000 עובדים

7 אוקטובר, 2019

הנשיא והמנכ"ל הנכנס, אנריקו לורס, מוביל ארגון מחדש של המערך המסחרי: שלושת האזורים המרכזיים יבוטלו לטובת ארגון מסחרי גלובלי יחיד ובעל שכבת ניהול מצומצמת. עלות השינוי: מיליארד דולר

חברת hp הכריזה על תוכנית ארגון מחדש והתייעלות, אשר תתחיל בשנת 2020 ותסתיים בשנת 2022. במהלכה היא מצמצם את כוח האדם שלה ב-7,000-9,000 משרות, מתוך כ-55,000 העובדים המועסקים כיום בחברה. החברה העריכה את הוצאות המהלך בכמיליארד דולר, אולם דיווחה שלהערכתה הוא יביא לחיסכון של מיליארד דולר בהוצאות עד לשנת 2022. מאחורי המהלך עומד הנשיא והמנכ"ל הנכנס של החברה, אנריקו לורס, אשר ייכנס לתפקיד בראשון בנובמבר השנה, במקומו של דיון ווייזנר.

לורס הוא בעל ותק של 30 שנה ב-hp. בשנת 2015 הוא מונה לתפקיד נשיא ומנכ"ל חטיבת הדפוס (HP Imaging, Printing and Solutions), אשר היתה אחראית למכירות בהיקף של 20.8 מיליארד דולר בשנת 2018. במהלך השנה האחרונה הוא ניהל פרוייקט רחב מימדים של בדיקת המבנה הארגוני של החברה וגיבוש תוכנית ארגון מחדש. לפני כחודש וחצי נחשפו בבלוג של החברה פרטים ראשוניים על התוכנית. החברה מבטלת את המבנה המסחרי שלה המבוסס על פעילות שיווקו מכירות במתכונת של שלושה איזורים גלובליים נפרדים, ומאחדת את כל הפעילויות למערכת מסחרית אחת מאוחדת.

לצורך זה היא ייצרה תפקיד חדש של מנהל מסחרי ראשי (Chief Commercial Officer) ומינתה את כריסטופר של לתפקיד ה-CCO הראשון שלה. כריסטופר ינהל מערך דיגיטלי מאוחד שישלוט בכל ההיבטים המסחריים של החברה ויעבוד מול 10 מנהלים איזוריים שידווחו לו ישירות. "המהלך יצמצם את מספר שכבות הניהול בחברה, יאפשר לנו להיות גמישים ויעילים יותר ולקבל החלטות במהירות גדולה יותר".

חברת hp מתמודדת עם קיפאון מתמשך במכירות: ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו מכירות החברה בכ-14.6 מיליארד דולר, כמעט כמו ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו המכירות בכ-43.3 מיליארד דולר, בהשוואה ל-43.1 מיליארד דולר אשתקד. בשנת 2018 כולה הסתכמו המכירות בכ-58.5 מיליארד דולר.

עדיין קשה להעריך את השפעת המהלך על פעילות החברה בישראל. בארץ פועלת hp  במתכונת של מרכז שיווק מסחרי אולם הפעילות המרכזית שלה היא באמצעות שתי חברות שנות עצמאיות: חברת אינדיגו המייצרת מדפסות דיגיטליות ומעסיקה כ-2,500 עובדים, וחברת סאיטקס לשעבר המייצרת מדפסות בפורמט רחב ומעסיקה כ-500 עובדים. ככל הנראה הקיצוצים לא יפגעו בחברות הבנות של hp.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , חדשות חוץ , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה וניהול