אינטל בחרה בחברות הראשונות לתוכנית Ignite

22 אוקטובר, 2019

נבחרו תשע חברות מתוך רשימה של 160 שהגישו מועמדות. במשך 16 השבועות הבאים הן יקבלו ייעוץ צמוד ממנטורים בכירים וסיוע טכנולוגי, משפטי ועסקי. זהו הנסיון הראשון של אינטל העולמית בפרוייקט מסוג זה

חברת אינטל השיקה את תוכנית האקסלרטור הישראלי איגנייט (Ignite), שעליה הכריז מנכ"ל החברה בוב סוואן, כאשר ביקר בארץ בחודש יוני 2019. מדובר בתוכנית ייחודית שאינטל מתחילה את בישראל אשר מיועדת לספק תמיכה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים (Pre Seed ו-Seed). התוכנית מנוהלת על-ידי צחי וייספלד, שהקים והוביל את האקסלרטור העולמי של מיקרוסופט. היא מספקת לחברות ליווי צמוד של מומחים ומנטורים בישראל.

מנטורים ויועצים בכירים

התוכנית הראשונה תימשך 16 שבועות ובמסגרתה החברות יקבלו הכשרה, ישתתפו בסדנאות בתחומםי מגוונים ויקבלו שירותי IT ,Data science, פיננסים, כח אדם, ייעוץ של דלויט בתחום המימון, ייעוץ של פרל כהן בתחומים משפטיים ועוד. בין המנטורים המשתתפים באקסלרטור: רון יקוטיאל ומיכל צור מקלטורה, רוני זהבי מ-Hi Bob, אקי אלדר מ-Secure Islands, אריאל פינקלשטיין מ-WizeStamp\Bizzabo, גיל הירש מ-Stream elements, אמיר רוזנטולר, עינב עזריה מ-Panorama, ינון ברכה מ-PrimeSense, גיגי לוי, חגי זיס מ-Auto-talks, נבות וולק מ-Wix, חנן לביא ויזמים סדרתיים נוספים.

היום (ג') דיווחה אינטל שהיא השלימה את בחירת תשע המשתתפות במחזור הראשון של התוכנית, לאחר שרואיינו 160 חברות סטארט-אפ שהגישו את מועמדותן. התשע נבחרו לאחר שהציגו פיץ' ונשפטו עלי ידי כ-40 שופטים מבכירי אינטל ותעשיית ההייטק המקומית. הסטארטאפים שנבחרו מגיעים מתחומים של בינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות, מערכות מחשוב וטכנולוגיות ממוקדות המעניינות את אינטל. רוב החברות ביצעו גיוסי הון בהיקף של 1-4 מיליון דולר ממשקיעים מובילים.

רשימת החברות שנבחרו למחזור הראשון

החברות שנבחרו למחזור הראשון של איגנייט הן: CloudWize המאפשרת לארגונים למקסם את הערך של ארכיטקטורת הענן שלהם, Addionics אשר ביצעה תכנון מחודש של הסוללה המסורתית, GleanLabs המתמקדת במיפוי אוטומטי של מיומנויות עובדים, Deci AI המאיצה מודלי למידת AI ומפחיתה את ההשהייה ועלות ההגשה וחברת Hi Auto המתמקדת בחווית הנסיעה באמצעות פלטפורמה קולית המדברת באופן טבעי ועובדת בכל תנאי רעש.

חברת Granulate המפתחת שכבת אופטימיזציה מבוססת AI המפחיתה עלויות מחשוב עד 60% תוך שמירה על הביצועים, Mine המאפשרת לעסקים ואנשים פרטיים לגלות ולהקטין את טביעת האצבע הדיגיטלית שלהם, urOne אשר פיתחה את פלטפורמת הווידאו הסינתטית הראשונה בעולם המופעלת על-ידי בינה מלאכותית, וחברת NOVOS מפתחת פלטפורמת אימונים לגיימרים.

צחי וייספלד אמר שנבחרו חברות אשר יכולות "להביא לשינויים דרמטיים בתחומן ושיש להן יכולת להוביל חדשנות בשוק העולמי". לדבריו, תוכנית Ignite הינה תוכנית אינטנסיבית מאוד. "לכל סטארט-אפ מוצמד יזם סדרתי מהתעשייה המלווה אותה ברמה השבועית וכן מומחה טכנולוגי מאינטל שאמון על מקסום הערך שיכול הסטארט-אפ לקבל מאינטל. התוכנית תעזור ליזמים להיפגש עם לקוחות פוטנציאליים ולבחון לעומק את השוק".

חברת אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ומעסיקה כיום כ-12,000 עובדים במפעל ייצור בקריית גת, בארבעה מרכזי פיתוח גדולים (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה) ובמרכזים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: INTEL , אינטל