סאטקום חידשה ההסכם עם וודאקום בקונגו תמורת 28 מיליון דולר

22 אוקטובר, 2019

החוזה בין החברות הוארך ב-3 שנים נוספות. סאטקום מספקת שירותי קישוריות היברידיים, המשלבים בין לוויינים מסורתיים, לוויינים נמוכי מסלול וסיבים אופטיים. המניה מזנקת ב-10%

מניית חברת סאטקום (Satcom) מזנקת הבוקר יותר מ-10% במסחר בבורסת תל-אביב, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר (ג') כי חברת-הבת שלה בקונגו חידשה את החוזה האסטרטגי עם וודאקום (Vodacom), ספקית תקשורת מדרום-אפריקאית הפעילה במדינות רבות באפריקה ובהן גם בקונגו.

ההתקשרות בין החברות חודשה לתקופה נוספת של 3 שנים תמורת 28 מיליון דולר, ובמסגרתה תספק סאטקום לוודאקום קיבולת לוויינית מנוהלת, שירותי גיבוי לווייני ושירותים משלימים נוספים. מתחילת 2019 דיווחה סאטקום על הסכמים והרחבות חוזים בהיקף כולל של כ-36 מיליון דולר. חברת-הבת של סאטקום בקונגו היא תולדה של שותפות בינה לבין גורם עסקי בקונגו, שהחזיקו כל אחד במחצית מבעלות החברה המשותפת. ביוני 2018 רכשה סאטקום את מלוא הזכויות בחברת-הבת בקונגו ב-6 מיליון דולר. בנוסף לוודאקום, בין לקוחותיה נמנית גם חברת ORANGE.

סאטקום מספקת שירותי קישוריות לוויינית וסיבית למפעילות תקשורת בעיקר במדינות אפריקה השחורה, שוק היעד העיקרי שלה, שהיה אחראי לכ-80% מהכנסותיה במחצית הראשונה של 2019. הכנסותיה של סאטקום צמחו באותה תקופה ב-30% ל-27.3 מיליון דולר, ובחברה צופים הכנסות של יותר מ-50 מיליון דולר ב-2019.

רשת היברידית במדינה מוקפת יבשה

קונגו היא אחת מהמדינות הגדולות במרכז אפריקה עם אוכלוסייה של כ-55 מיליון תושבים. בניגוד למדינות עם מוצא לים ונגישות לסיבים תת-ימיים, קונגו מוקפת יבשה ולכן תשתית הסיבים בה לקויה מאוד. כדי לאפשר שירותי אינטרנט רחבי פס, הקימה סאטקום בקונגו רשת תקשורת היברידית המשלבת בין סיבים אופטיים לבען לוויינים מסורתיים ולוויינים נמוכי-מסלול. הרשת מתבססת על מערך של 5 תחנות קרקעיות שהקימה סאטקום בעיר הבירה, קינשאסה. שלוש מהן מחוברות ללוויינים במסלול בינוני מסביב לכדור הארץ (MEO) של מיזם O3B, המסוגלים בשל קרבתם לכדור הארץ לספק שיהוי נמוך. שתי האחרות נמצאות במרחק של כמה עשרות קילומטרים ומחוברות לסיבים אופטיים. הן מספקות גיבוי כאשר תנאי מזג האוויר מקשים על התקשורת הלוויינית.

המערך מנוהל באמצעות פלטפורמת SDWAN של החברה, המאפשרת לנתב בין התשתיות באופן דינמי. כך למשל, יישומים עסקיים המחייבים תקשורת אמינה ורציפה ברוחב פס גבוה, כמו שיחות ועידה למשל, מתועדפים ומנותבים ללווייני ה-LEO, כאשר יישומים אחרים, כמו שירותי מייל וגלישה באינטרנט, מנותבים ללוויינים גבוהי מסלול. במקרה של תקלה בתמסורת הלוויינית, התקשורת מנותבת לסיבים האופטיים. בריאיון ל-Techtime בתחילת ספטמבר סיפר מנכ"ל סאטקום דן זיצ'ק: "הגדרנו את קונגו כשוק אסטרטגי. הרחבנו את הפעילות שם ביותר מ-10% בשנה האחרונה. כעת אנחנו מספקים למפעילות הסלולר קיבולת של 4 ג'יגה ביט, המאפשרת להן לספק שירותי דור שלישי ורביעי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: אפריקה , דן זיצ'ק , סאטקום