טלרד מצמצמת את חטיבת הפס הרחב ומפטרת עובדים

23 אוקטובר, 2019

בולמת את הפיתוח של מערכות תקשורת חדשות ומפטרת חלק מהמפתחים. החטיבה סובלת מהפסדים ומירידה עקבית במכירות, בעקבות עיכובים בתהליך הקצאת תדרי LTE החדשים בארצות הברית

בתמונה למעלה: התקנת מערכת BreezeCOMPACT 4G מתוך סרטון וידאו של החברה

חברת טלרד נטוורקס (Telrad Networks) מלוד נכנסת לתהליך הבראה בתחום הפיתוח והייצור של מערכות גישה בפס רחב (Broadband Wireless Access), אשר נועד להפחית את ההוצאות בכ-6 מיליון דולר בשנה. החברה הודיעה שבמסגרת תוכנית ההבראה, היא תעבור להתמקדות במתן שירות ומכירה ללקוחות, כלומר אספקה של מוצרים קיימים וביצוע שדרוגים נדרשים.

פירוש הדבר צמצום דרמטי של פעילות הפיתוח של מערכות חדשות ופיטורי אנשי פיתוח. כיום החברה מעסיקה כ-61 עובדים בפיתוח מערכות תקשורת. החברה הזהירה שהמהחל עשוי להביא למחיקת הון "בסכום העשוי להיות מהותי". חטיבת הפס הרחב של טלרד החלה לפעול בשנת 2013 כאשר היא רכשה את פעילות התדרים המורשים של חברת אלווריון תורת 6.1 מיליון דולר.

המוצרים של אלווריון הכניסו את טלרד לשוק הגישה האלחוטית בטכנולוגיית WiMAX. לאחר הרכישה עסקה טלרד בשיווק וייצור המערכות שפותחו באלווריון, המשיכה שפיתוח מוצרים נוספים המאפשרים גישה אלחוטית אל שירותי אינטרנט באמצעות טכנולוגיית LTE. אלא שבשנתיים האחרונות הפעילות הזאת נתקלת בקשיים והחברה סובלת מירידה במכירות בתחום מערכות הגישה.

ההפסדים מצטברים

מכירות תחום ה"מוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת", אשר כולל בתוכו את חטיבת BWA, הסתכמו בשנת 2018 בכ-57.7 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 67.5 מיליון דולר ב-2017. גרוע יותר: הוא עבר מרווח תפעולי של כ-6 מיליון דולר ב-2017 להפסד תפעולי של כ-5.5 מיליון דולר ב-2018. הירידה נמשכה גם בשנת 2019, כאשר המכירות במחצית הראשונה הסתכמו בכ-23.7 מיליון דולר בלבד – בהשוואה לכ-29.9 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.

ברבעון האחרון של 2018 היא עצרה פרוייקט LTE שהחל בסוף 2017 לפיתוח מוצר ביניים, בין הדור הרביעי והדור החמישי. עצירת הפרוייקט הביאה למחיקה של כ 1.3 מיליון דולר. עם זאת, החברה מעריכה שחלק מהידע שניצבר בפרוייקט בתחום שידור רדיו, יסייע לה בהתאמת המוצרים הקיימים לרשתות הדור החמישי.

טלרד הסבירה את הקשיים של הפעילות הזאת בעיקר בהאטה בשוק האמריקאי, הנובעת מהחלטות רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב (FCC) בתחום רישוי התדרים שהשפיעו על הביקוש למוצרי החברה בארה"ב. ה-FCC החליטה להקצות תדרים נוספים לחברות התקשורת, שהיו בעבר בשימוש בלעדי של הצי האמריקאי. אולם תהליך הקצאת התדרים מתעכב, ולכן חברות רבות מעכבות את ההזמנות עד להשלמתו. בנוסף, גם בהודו מתנהל תהליך דומה, אשר גרם לביטול הזמנות מטלרד.

בשנה האחרונה איבדה מניית טלרד בבורסה בתל אביב כמחצית משווייה, וכיום היא נסחרת לפי שווי של כ-151 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת