הכנסות שיא לננו-דיימנשן ברבעון השלישי

24 אוקטובר, 2019

2.2 מיליון דולר, כפול מהרבעון הקודם. החברה מכרה כ-51 מדפסות עד היום. "טיפלנו בגורמים שפגעו בצמיחה שלנו ברבעון השני"

חברת ננו-דיימנשן (Nano Dimension) הכפילה את מכירותיה ברבעון השלישי של 2019, כך על פי התוצאות המקדמיות שפרסמה הבוקר (ה') החברה. הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.16 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-1.67 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בסך הכול מכרה החברה ברבעון השלישי כ-8 מדפסות DragonFly PRO, מתוכן כ-4 ללקוחות בטחוניים בארצות הברית, שוק יעד אסטרטגי של החברה. מאז תחילת השנה מכרה ננו-דיימנשן כ-21 מערכות. כמו כן, בחברה מציינים כי חל גידול בביקוש לדיו הננומטרי שפיתחה החברה עבור המדפסת, וגם מייצרת אותה בעצמה במתקן ייצור שהקימה במטה החברה בנס-ציונה. לדבריה של החברה, הדבר מלמד על היקף השימוש שעושים הלקוחות במדפסות ועל הצלחתו של המודל העסקי, שנשען גם על מכירת מוצרי הדיו המתכלים.

מנכ"ל החברה עמית דרור אמר: "במהלך הרבעון  השני  של  השנה  זיהינו  מספר  גורמים  שהאטו  את  פוטנציאל  הצמיחה  של  החברה,  ונקטנו  בפעולות מהירות על מנת לתת מענה לגורמים אלו. התוצאות המקדמיות של הרבעון השלישי מוכיחות כי התגובה המהירה והאסטרטגיה שלנו החזירו אותנו בחזרה למסלול תחרותי של צמיחה."

בחודש יולי השנה חשפה ננו-דיימנשן דגם חדש של המדפסת, בשם  DragonFly LDM (בתמונה למעלה). המערכת החדשה חורגת מעולם אבות הטיפוס, ומאפשרת ייצור אמיתי של סדרות קצרות. החברה מסרה שהיא יכולה לעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. החברה לא מסרה כמה מערכות LDM מכרה ברבעון האחרון, אך ציינה כי רבים מלקוחותיה הביעו עניין בשדרוג המערכת
הקיימת שלהם ל-LDM.

מנייה בקריסה ודיווחים על מכירת החברה

עם זאת, מניית החברה נסחרת ביממה האחרונה כמטוטלת. אמש סיימה המנייה את המסחר בזינוק של 14.4%, לאחר שהחברה דיווחה כי השגת אבן דרך במכירות עם מכירתה של המדפסת ה-50 במספר מאז השקתה המסחרית בסוף 2017. היום, ולמרות הדיווח על תוצאות השיא, המניה מתקנת ומאבדת כ-6.6%. במבט ארוך טווח יותר, מנייתה של ננו-דיימנשן, שנסחרת באופן דואלי בתל-אביב ובנסד"ק, איבדה מעל 70% מערכה מאז תחילת השנה, וזאת על רקע דיווחים על קשיים פיננסיים, צעדי התייעלות שכללו צמצום של 20% בכוח העבודה,  ואפילו מהלכים שמלמדים על הכוונה למכור את החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן