אוטוטוקס הדגימה את תאימות שבבי ה-V2X לתקן הסיני

28 אוקטובר, 2019

ההדגמה התבצעה בכנס השנתי של ה-SAE בשנחאי, בשיתוף 5 יצרניות רכב סיניות ואירופיות. עמידה בתקנים הללו היא תנאי מקדים לשיווק מסחרי בסין, שוק הרכב הגדול בעולם

יצרנית שבבי ה-V2X אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר השיגה אבן דרך משמעותית בחדירה לשוק הרכב הסיני הצומח, ווזאת לאחר שהדגימה בהצלחה את התאימות של מערך השבבים שלה לדרישות התקן הסיני של C-V2X ולתקן האבטחה הסיני של OSCCA, הרשות הממשלתית האחראית על מתן היתרים למוצרים אלקטרוניים מוצפנים.

ההדגמה התבצעה במסגרת הכנס השנתי של אגודת מהנדסי הרכב (SAE), שהתקיים השנה בשנחאי ונחתם בשבוע שערבר. בהדגמה השתתפו כ-20 חברות רכב, לצד יצרניות שבבים וספקיות תוכנה ואבטחה. באוטוטוקס מסרו כי במהלך ההדגמה, חמש יצרניות רכב עשו שימוש בערכות השבבים שלה: שלוש יצרניות סיניות (Great Wall, FAW ו-Brilliance), רנו-ניסן  ויצרן רכב אירופי נוסף, שהציגו בנסיעות הדגמה את התאמת המערכות לדרישות התקנים בכל הרמות: ערכת השבב, המערכת, התוכנה והאבטחה. עוד סיפרו באוטוטוקס כי ההדגמה כללה טכנולוגיית תקשורת בין כלי רכב (V2V) וטכנולוגיית תקשורת בין כלי רכב לתשתיות (V2I), לראשונה עם יכולות אבטחה תואמת לתקן הסיני של OSCCA. כמו כן הודגמה אבטחה של מערכת V2X בפני מתקפות סייבר באמצעות יחידות קצה RSUs (Road Side Units) שנפרסו לאורך הדרכים.

שוק הרכב הגדול בעולם

שוק הרכב הסיני הוא כבר יותר מעשור שוק הרכב הגדול בעולם מבחינת מספר כלי-הרכב המיוצרים במדינה. יתרה מכך, שוק הרכב הסיני גם נחשב למוביל באימוץ טכנולוגיות מקושרות ומערכות בטיחות. לפי מחקר שפורסם לפני כחודש על ידי חברת המחקר Kenneth Research, שוק כלי-הרכב המקושרים בסין צפוי לצמוח בשיעור דו-ספרתי בחמש השנים הבאות, בין היתר הודות לנכונות הגבוהה בקרב הנהג הסיני לאמץ טכנולוגיות מקושרות ואוטונומיות.

טכנולוגיית V2X מיועדת לאפשר למכוניות להעביר ביניהן, באמצעות תקשורת אלחוטית, נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת ועוד, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. אוטוטוקס פיתחה שבבי V2X הפועלים בשני תקני התקשורת המקובלים בתעשייה: תקשורת ישירה (DSRC) ותקשורת סלולארית (Cellular V2X), שבה כל כלי רכב מתקשר אל הרשת הסלולארית ומקבל ממנה מסרים המגיעים מכלי רכב אחרים. לדברי אוטוטוקס, היא הראשונה בשוק שהשיקה שבבים דואליים.

לפני כשנה פתחה אוטוטוקס שלוחה בסין, במטרה לקדם את הכניסה שלה לשוק המקומי. באוטוטוקס מסרו כי החברה עבדה לאחרונה בשיתוף פעולה הדוק עם שותפי Tier1 וחברות אחרות באקוסיסטם של ענף הרכב כדי להבטיח התאמה ותאימות הדדית מקצה לקצה (Interoperability) בהתאם לדרישות התקנים בסין, שמהווה תנאי מוקדם לפריסה מסחרית רחבת היקף של מערכות C-V2X במדינה. כמו כן, אוטוטוקס חתמה לא מכבר על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Neusoft הסינית שמטרתו לפתח פתרון V2X מאובטח. הפיתוח המשותף הודגם אף הוא בכנס בשנגחאי ביחד עם ארבע יצרניות של כלי רכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס , סין