ST מקימה מאיץ גלובלי בעקבות ההצלחה בישראל

31 אוקטובר, 2019

מרדכי שושן, מנכ"ל ST ישראל, יוביל את הפעילות ב-STMicroelectronics, כדי לשכפל את המודל הישראלי למדינות נוספות בעולם. תוכנית ההאצה מתמקדת בליווי חברות בעיקר בתחומי התחבורה והתעשייה החכמה

בתמונה למעלה: תצוגת חברות סטארט-אפ שנתמכות על-ידי ST, במהלך ארוע ST Innovation Night

יצרנית השבבים האיטלקית-צרפתית STMicroelectronics, מקימה תוכנית האצה עולמית בשם ST-Up עבור חברות סטארט-אפ, המבוססת על המודל שגובש באקסלרטור הניסיוני שהיא הפעילה בשנה האחרונה בישראל. במסגרת המהלך היא מינתה את מנכ"ל הסניף הישראלי שלה, מרדכי שושן, לראש תוכנית האצה הגלובלית בחברה. תפקידו יהיה להוביל את הקמתם של אקסלרטורים נוספים באירופה, בשלב הראשון ככל הנראה בפולין, באיטליה ובצרפת.

ההכרזה נעשתה במסגרת כנס הבכירים, ST Innovation Night, שהיא קיימה השבוע במרכז החדשנות על-שם שמעון פרס בתל אביב (בהנחיית דני קושמרו). הארוע נערך בהשתתפות בכירים מהחברה שהגיעו לארץ. בהם: מיכאל אנפאנג סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק EMEA, אלסנדרו מסי סגן נשיא לשיווק ומכירות גלובליים, בנדטו וינגה נשיא חטיבת החיישנים והדימות (המפעילה מרכז פיתוח בכפר-סבא לשבבי תמיכה ב-AR/VR), ואלסנדרו קרמונסי ראש תחום מחקר מערכות ויישומים בחברה.

בשלב הראשון של תכנית האקסלטור של ST, אשר הושקה בישראל בתחילת 2018 נבחרו שלוש חברות סטארט-אפ: מאנטיס ויז'ן שפיתחה טכנולוגית חישה בתלת מימד, Arilou העוסקת באבטחת כלי-רכב אוטונומיים ו-Algobrix, המאפשרת לילדים ללמוד תיכנות באמצעות לגו. כיום נבדקות מועמדות חדשות לתוכנית, בתחומי האגריטק, התעשייה חכמה והאוטו-טק.

מרדכי שושן הסביר שהתוכנית שגובשה נמשכת 18 חודשים, שבמהלכם החברות מקבלות גישה למשאבי פיתוח, טכנולוגיות, ייצור ושיווק של ST, במטרה לסייע להן לעבור לשיווק ולייצור המוני. "לאחר היישום המוצלח של התוכנית בישראל, אנחנו מתכננים לייצא את המודל הישראלי גם למדינות נוספות", אמר.

בכירים מתעשיית הסמינקונדקטור ושרשרת ההפצה בישראל הגיעו לארוע של ST
בכירים מתעשיית הסמינקונדקטור ושרשרת ההפצה בישראל הגיעו לארוע של ST

חברת ST היא יצרנית שבבים גלובלית שמכירותיה ב-2018 הסתכמו בכ-9.66 מיליארד דולר בשנת 2018. החברה מעסיקה כ-46,000 עובדים. מטה החברה ממוקם בז'נבה. בישראל היא מפעילה מרכז פיתוח בכפר סבא, מתחם אקסלרטור בתל אביב ופעילות מטה בנתניה. היא מייצרת את שבב ה-ADAS של מובילאיי, ושותפה בפיתוח ובייצור השבבים של  Valens ,Adasky ,Karamba ,Arilou ,Autotalks ועוד. "אנחנו ממוקדים בתעשיית הרכב, בתעשייה החכמה, באלקטרוניקה צרכנית ובתשתיות תקשורת, בעיקר 5G ותקשורת לוויינים".

אלסנדרו מסי אמר שישראל היא מקום מיוחד עבור STMicroelectronics. "יש כאן אנרגיה שלא רואים במדינות אחרות. בתחום התחבורה החכמה, למשל, יש בישראל כ-600 חברות סטארט-אפ. אנחנו מתייחסים אל הלקוחות כאל שותפים לטווח ארוך. כך למשל, התחלנו לעבוד עם מובילאיי על פיתוח השבב המרכזי שלהם כבר לפני 15 שנה, והשותפות הזו הפכה להצלחה כבירה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ST , STMicroelectronics , שושן