אודיוקודס פודה החוב לרשות החדשנות תמורת 32.2 מיליון דולר

25 נובמבר, 2019

ההסדר עם רשות החדשנות מוריד מהמאזן הכספי של החברה חוב בהיקף של 49 מיליון דולר. אודיוקודס נכנסה לשוק חדרי הפגישות המתוגברים באמצעות שיתוף פעולה עם חברת דולבי

בתמונה למעלה: מערכת הקול של דולבי המשולבת בפתרון המשותף שלה ושל אודיוקודס לחדרי פגישות ארגוניים

חברת אודיוקודס (AudioCodes) מקרית שדה התעופה הגיעה להסכם עם רשות החדשנות לפדיון כל חובותיה כלפי הרשות עבור מענקי הפיתוח שהיא קיבלה מהמדינה לאורך השנים. במסגרת ההסכם שנחתם בין החברה לבין הרשות, היא תשלם 32.2 מיליון דולר במשך שלוש שנים החל מ-2019, ובתמורה תמחל הרשות על חוב בהיקף של 49 מיליון דולר. מדובר בתמלוגים שהיא התחייבה לשלם, בהיקף של 1.3%-5% מהמכירות של מוצרים שפותחו בסיוע תקציבי מדינה.

על-פי תקנות רשות החדשנות, כדי לפרוע מראש את התמלוגים הצפויים, החברה צריכה לשלם לפחות 65% מסך המענקים שניתנו לה בתוספת רבית. מבחינת אודיוקודס, התמלוגים הסתכמו בכמה מיליוני דולרים לשנה. בשנת 2018, למשל, היא העבירה לרשות החדשנות תמלוגים בהיקף של כ-3 מיליון דולר.

החברה מסרה שהורדת סוגיית התמלוגים מהמאזן השנתי שלה, תשפר את הריווחיות הגולמית של החברה החל המרבעון הראשון 2020. ראוי לציין שבנוסף לשיפור הריוווחיות, הורדת נושא התמלוגים יכול לפשט ולהקל על כל עיסקת מיזוג עתידית, אם החברה תהיה מעורבת בעיסקה כזו, שכן היא לא זקוקה לקבלת אישור מיוחד להעברת קניין רוחני המצוי בבעלות המדינה.

חברת אודיוקודס מפתחת ומספקת פתרונות חומרה ותוכנה עבור רשתות טלפוניה ארגוניות ושל חברות טלקום העובדות על-גבי פרוטוקול האינטרנט (VoIP). ברבעון השלישי של 2019 השיגה החברה מכירות שיא ובהיקף של כ-51.4 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-44.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה עובדת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מיקרוסופט.

בחודש אוקטובר השנה היא נכנסה לשוק חדש בשיתוף פעולה עם חברת דולבי (Dolby). שתי החברות פיתחו פתרון לחדרי פגישות (Room Experience), המבוסס על מערכות הקול של דולבי (RX50) ועל מערכות התקשורת, התוכנה וניהול התוכן (Meeting Insights) של אודיוקודס. הפתרון מיועד לספק חדר מפגשים וירטואלי הכולל חוויית שמיעה וצפייה משופרת, ויכולות איסוף מידע, סינונו ובניית משימות כדי להשלים מפגש יעיל. להערכת המנכ"ל שבתאי אדלסברג, זהו תחום מתפתח המעורר עניין גובר בשוק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת