עיריית צ'נדלר התקינה את המערכת של נו-טראפיק ברחוב הראשי בעיר

8 דצמבר, 2019

המערכת, המותקנת על גבי רמזורים ומנהלת אוטומטית על התנועה, נפרשה לאורך 4 קילומטר בציר התנועה המרכזי בעיר. המערכת גם תתקשר עם כלי-הרכב האוטונומיים של חברת וויימו הנוסעים בעיר

עיריית צ'נדלר שבאריזונה, הנחשבת לאחת הערים המובילות בארצות הברית בתחום התחבורה החכמה, רכשה את פלטפורמת ניהול הרמזורים החכמה של נו-טראפיק (NoTraffic) הישראלית. ל-Techtime נמסר כי הפלטפורמה, המורכבת מחיישני מצלמה ומכ"ם ושבבי תקשורת המותקנים על גבי רמזורים ומנטרים באופן רציף את התנועה, נפרשה בכל הצמתים המרכזיים לאורך 4 קילומטרים ברחוב Chandler blvd (בתמונה למעלה), והיא תנהל את תזמון הרמזורים באופן אוטומטי במטרה להפחית את עומסי התנועה בציר המרכזי בשעות העומס.

צ'נדלר היא העיר הרביעית בגודלה באריזונה ואוכלוסייתה מונה כ-260 אלף תושבים. בסקר ערים דיגיטליות לשנת 2019 שערך Center of Digital Goverment, צ'נדלר נכללה בין עשר הערים הדיגיטליות ביותר בארצות הברית, והיא מקדמת יוזמות רבות בתחום העיר החכמה והתחבורה האוטונומית באמצעות שיתופי פעולה עם חברות בתחום הרכב כמו ג'נרל מוטורס ואינטל. שיתוף הפעולה הנרחב ביותר של העירייה בתחום התחבורה הוא עם וויימו (Waymo), פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, שהקימה בעיר ב-2016 מרכז פעילות ומקיימת ברחבי העיר נסיעות מבחן ברכבים אוטונומיים ופיילוטים בשיתוף העירייה. באחרונה החלה העירייה לעשות שימוש בכמה עשרות רכבים אוטונומיים של וויימו, וגם הקצתה אזורי חנייה יעודיים לרכבים אוטונומיים ושיתופיים ובוחנת רפורמות בחוקי התכנון העירוני שיעודדו אינטגרציה של תשתית תחבורה חכמה.

נו-טראפיק משתלבת בתוך חזון התחבורה של העיר, והפלטפורמה שלה תהווה חלק מאקוסיסטם רחב של טכנולוגיות תחבורה שיפעלו בממשק הדדי. מנכ"ל נו-טראפיק טל קרייזלר אמר ל-Techtime "מעבר לערך אותו מקבלים העיר ותושביה, זו גם הפעם הראשונה שבה רכבים אוטונומיים ייסעו על כביש שמנוהל על ידי תשתית אוטונומית שיכולה לשתף ולקבל מהם מידע בזמן אמת."

נו-טראפיק, שהוקמה ב-2016, פיתחה פלטפורמה, הכוללת חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת V2I (תקשורת בין כלי רכב לתשתיות דרך), האוספים בזמן אמת נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת וצומת, ומאפשרת לגופים המוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים.

באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, חיישני המערכת יודעים לסווג את משתמשי הדרך לקטגוריות השונות כגון מכוניות, אוטובוסים, רוכבי אופניים, אופנועים והולכי רגל, לעקוב אחר תנועתם ולחשב את את זמני ההגעה המשוערים של כל אחד ואחד מהם אל הצומת. על סמך שקלול הנתונים, המערכת יודעת לתזמן באופן האופטימאלי את תחלופת הרמזור בצומת, וגם לסנכרן בין כל הצמתים המקושרים במטרה להבטיח זרימת תנועה מיטבית. לצד ניהול חכם של תחברה, הפלטפורמה של נו-טראפיק גם משמשת כדי לשדר באופן אלחוטי מידע בטיחותי בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות באמצעות תקשורת V2X.

להאזנה לראיון עם מנכ"ל נו-טראפיק, טל קרייזלר:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: NoTraffic , טל קרייזלר , עיר חכמה