בירד התאימה את מערכת ההגנה מפני טילי-כתף גם למטוסי מנהלים

9 דצמבר, 2019

הגרסה הקלה יותר של מערכת ההגנה הותאמה למטוסי מנהלים כמו דגמי הפלקון והגאלפסטרים, המיועדים ל-10-20 נוסעים. היא כוללת את כל רכיבי הגילוי והיירוט, לרבות שבש-לייזר

[בתמונה: מטוס המנהלים Falcon 7x]

חברת בירד (Bird Aerosystems) מהרצליה השיקה גרסה קומפקטית יותר של חבילת ההגנה האקטיבית מפני טילים, AeroShield, המותאמת במיוחד למטוסי מנהלים בינוניים. הגרסה החדשה קלה יותר ומכבידה פחות על כוח ההתנגדות של המטוס, והיא כוללת את כל רכיבי גילוי האיום והיירוט של המערכת המקורית.

הגרסה החדשה מרחיבה את פלח השוק של החברה בעולם התעופה האזרחי. הגרסה הכבדה יותר מיועדת בעיקר למטוסי נוסעים גדולים כמו דגמי ה-737 וה-777 של בואינג וה-A320 וה-A389 של אירבאס, ואילו הגרסה הקלה מתאימה למטוסי VIP של 10-20 נוסעים כמו הפלקון של דאסו והגולף-סטרים. בבירד מסרו כי המערכת כבר זכתה לכל האישורים והיא תותקן בכלי טיס ראשונים כבר בחודשים הקרובים.

שני קווי פעילות בתחום האווירי

לחברת בירד יש שני קווי פעילות מרכזיים. היא מכשירה מטוסי תצפית ומשימה המותאמים לדרישות הלקוח באמצעות התקנת חיישנים ומערכות ניהול משימה מתוצרתה על-גבי מטוסי ססנה (Cessna Citations). המטוסים משמשים בעיקר למשימות סיור כמו בקרת גבולות ומניעת פעילויות בלתי חוקיות כמו פיראטיות הברחות, דיג בלתי חוקי, גניבת נפט ועוד. קו המוצרים השני של בירד הוא של מערכות הגנה למטוסים מפני טילים (AMPS). המערכת המתקדמת ביותר של החברה היא ה-SPREOS DIRCM , העוקבת אחר טילי-כתף מונחי חום ומשבשת את פעילותם. מערכת SPREOS מבוססת על מכ"ם דופלר ומכשיר לייזר המשולבים במארז מאוחד במשקל נמוך במיוחד. המכ"ם עוקב אחר המטרה, ובאמצעות תופעת דופלר מזהה בוודאות שמדובר בטיל. 

להאזנה לראיון עם סמנכ"ל בירד, שאול מזור:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , בירד