וולוו תתקין סורק-רכב של UVEye במפעל הגדול ביותר שלה

10 דצמבר, 2019

המערכת תשמש לבדיקת איכות הייצור במפעל של וולוו בעיר תורסלנדה בשוודיה. החברה החלה בגיוס 50 עובדים חדשים לצורך תמיכה בלקוחות ופתיחת משרדים בגרמניה וביפן

חברת UVeye התל אביבית נערכת למסירת מערכת סריקת הרכב החדשה שלה (בתמונה למעלה) למפעל הייצור של חברת וולו בעיר תורסלנדה, הנמצאת במחוז גטבורג, ליד הנהלת החברה העולמית. כך נודע ל-Techtime. מדובר במפעל ייצור המכוניות הגדול ביותר של חברת וולו, המייצר כרבע מיליון כלי-רכב בשנה. המערכת של UVEye אמורה לשמש כאחת מתחנות בדיקת האיכות של המפעל. בימים אלה מרכיבה UVEye מערכת בדיקות תאומה כדי לוודא עמידה בכל הדרישות של וולוו. המערכת אמורה להימסר לוולוו במהלך הרבעון הראשון של 2020.

חברת UVEye פיתחה מערכות סריקה מבוססות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית לזיהוי אוטומטי של כשלים מכניים, חריגות, תקלות ומטענים חשודים בכלי-רכב. המערכת ממשפחת Atlas החדשה כוללת כמה עשרות מצלמות וחיישנים במתקן דמוי שער שהמכונית עובדת דרכו בנסיעה איטית. במהלך הנסיעה היא מצולמת מזוויות רבות, וכל התמונות מנותחות על-ידי האלגוריתם שפותח בחברה, אשר מזהה את הרכב, מבצע מדידות ומאתר חריגות מהמיפרט של היצרנית.

גיוס עובדים ופתיחת משרדים בגרמניה ויפן

חברת וולוו היא גם משקיעה ב-UVEye והובילה ביחד עם טויוטה גיוס הון בהיקף של 31 מיליון דולר שהסתיים בחודש יולי 2019. התקנת המערכת בוולוו מהווה ציון דרך המכניס את החברה בשער הראשי אל תעשיית הרכב. אומנם עד היום החברה דיווחה על שיתופי פעולה עם וולוו, טויוטה, סקודה ודיימלר, אולם ככל הידוע וולוו תהיה החברה הראשונה שתתקין את מערכות הסריקה של החברה במפעל ייצור פעיל. במקביל לכניסה אל מפעל וולוו, החברה נערכת למהלך התרחבות, הכולל פתיחת משרדים בגרמניה וביפן, בנוסף למשרד הקיים היום בקונטיקט, ארה"ב, ולהגדלת מצבת כוח האדם. כיום החברה מעסיקה כ-100 עובדים, ומעוניינת לצמוח בתוך מספר חודשים לכ-150 עובדים, כדי להגביר את הפיתוח ולספק תמיכה טכנית בלקוחות.

חברת UVeye החלה את דרכה ב-2014 כפרוייקט גראז' של האחים אמיר ואוהד חבר. הם פיתחו מערכת סריקה אופטית לגחון הרכב המותקנת בכניסה למתקנים מוגנים, המבצעת סריקה של תחתית הרכב במטרה לאתר מטענים חשודים ואפילו כלי-רכב גנובים. החברה עצמה נוסדה ב-2016 לאחר הגיעו הזמנות ראשונות. אומנם היא עדיין מספקת מערכות ליישומי ביטחון, אולם המוקד העסקי שלה מצוי כיום בתעשיית הרכב. חברת התחבורה הציבורית קווים הצטיידה במערכת סריקת הגחון Helios, הסורקת את תחתית האוטובוס ומאתרת נזילות שמן, חלודה ותקלות נוספות.

מייסד משותף ומנהל התפעול של UVEye, אוהד חבר
מייסד משותף ומנהל התפעול של UVEye, אוהד חבר

בתחילת 2019 היא פיתחה אפליקציה נוספת: מערכת סריקת הצמיגים Artemis, הסורקת את צמיגי האוטובוס ומזהה שחיקה, מחסור באוויר, קרעים וטעויות בהתקנת סוג הצמיג. אולם הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר מצוי במערכות אטלס, המספקות סריקה של הרכב מכל הכיוונים (360°). מנהל התיפעול של החברה, אוהד חבר, סיפר ל-Techtime שהחברה איתרה מספר צמתים בשרשרת החיים של הרכב, שבהם היא יכולה לספק מענה לתעשיית הרכב וללקוחותיה. 

שוק חדש שאין לו עדיין פתרון

חבר: "קיימים מספר שלבים שבהם יש צורך ביכולת שלנו לבצע מדידות מדוייקות. השלב הראשון הוא In-line Inspection שבו אנחנו יודעים לבצע בקרת איכות של חלקים ותת מערכות לפני שהם מורכבים ברכב. השלב הבא הוא בדיקת הרכב בסיום תהליך הייצור (End of Assembly Line), שבו אנחנו מתייחסים אל הרכב כאל רכיב אחד כולל. התחנה הבאה נמצאת בין מפעל הייצור לבין מגרש המכירות (Pre-delivery Inspection). כאשר משנעים את הרכב, במסעית, ברכבת או באונייה, הוא יכול להיפגע בדרכים שונות, וסונויות המכירות רוצות לדעת היכן היתה הפגיעה כדי לוודא מי אמור לשלם על הנזק.

"השלב הבא הוא שוק רחב השייך לקטגוריית After Market. הוא כולל גופים רבים ושונים, כמו למשל חברות השכרת רכב שיכולות לבצע בדיקת רכב אוטומטית בעת מסירתו ובעת קבלתו, בוחנים המבצעים בדיקה תקופתית של הרכב, חברות המנהלות ציי רכב ועוד". החברה מפעילה שני מודלים עסקיים בהשתאם לשוק היעד: לשוק הביטחון והאבטחה המודל הוא מכירת מערכות סריקה ותשלום עבור תמיכה ותחזוקה. בשוק הרכב החברה לא מוכרת מערכות, אלא מתקינה אותן אצל הלקוח וגובה תשלומים בהתאם לכמות הסריקות שהמערכות מבצעות (Pay per Scan).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: UVEye , שוק הרכב