האסטרטגיה של אייסקיור: השוק הרפואי במזרח-אסיה

17 דצמבר, 2019

החברה, שפיתחה מערכת להקפאת גידולים סרטניים, חתמה על הסכם עם ענקית מכשור רפואי ביפן ומכרה מערכת ראשונה בסין. מנכ"ל החברה ל-Techtime: "החדירה לאסיה מגבירה את המסחור שלנו"

חברת אייסקיור (IceCure) מקיסריה, שפיתחה מערכת להשמדת גידולים סרטניים באמצעות הקפאתם בחנקן נוזלי, בהליך זעיר-פולשני, סימנה את השוק הרפואי במזרח-אסיה כשוק היעד האסטרטגי הראשון להחדרת הטיפול החדשני, בעיקר בתחום סרטן השד. בחודשים האחרונים הצליחה החברה להשיג אישורים רגולטוריים במספר מדינות מפתח באזור, חתמה על הסכמי הפצה משמעותיים וכבר החלה למכור מערכות ראשונות.

בתחילת ספטמבר חתמה אייסקיור על הסכם הפצה אסטרטגי עם חברת Terumo היפנית. מדובר באחת מענקיות המכשור הרפואי ביפן, עם מחזור מכירות של 5.6 מיליארד דולר ב-2019 ושווי שוק של 23 מיליארד דולר בבורסה של טוקיו, ושיתוף פעולה עם חברה בסדר גודל כזה הוא בעל חשיבות קריטית עבור חברת מכשור רפואי קטנה כמו אייסקיור המנסה להחדיר מוצר חדש לשוק. במסגרת ההסכם, טרומו קיבלה את זכויות ההפצה הבלעדיות ביפן ובסינגפור והתחייבה לרכישה של מערכות. התמורה המינימלית של ההסכם הינה 13.2 מיליון דולר, מתוכם קיבלה אייסקיור כבר 3 מיליון דולר. טרומו גם תהיה אחראית על הקמת מערך השיווק ביפן ועל קבלת האישורים הרולטוריים הנדרשים. באחרונה קיבלה אייסקיור אישור שיווק גם בתאילנד וכעת מנהלת עם טרומו משא ומתן על הפצת המערכת במדינה, שנחשבת למוקד של תיירות מרפא באסיה.

השוק המרכזי השני באסיה הוא כמובן סין. בתחילת השבוע דיווחה אייסקיור על הזמנה ראשונה לאספקת מערכת לבית חולים מוביל בסין לצורך ניסוי עצמאי שעורך בית החולים בהקפאת גידולים סרטניים בשד, ומטבע הדברים הצלחת הניסוי עשויה להוביל להזמנות נוספות. אייסקיור גם חתמה על הסכם עם חברת סינית המתמחה בייעוץ רגולטורי לחברות מכשור רפואי, וזאת מאחר שלאייסקיור יש כיום אישור שיווק בסין למערכת אך לא למחטים.במקביל, החברה פועלת בימים אלה לקבלת אישורי שיווק גם בקוריאה, טייוואן והודו.

טיפול בסרטן השד ללא נזק קוסמטי

אייסקיור, שהוקמה ב-2012 פיתחה את מערכת IceSense3 הפועלת בשיטה הקרויה Cryoablation, שבה משמידים את הגידול באמצעות הקפאה. המערכת של אייסקיור מאפשרת לבצע את ההליך באופן זעיר-פולשני, וזאת באמצעות החדרה של מחט דקיקה (המוגנת ב-11 פטנטים) שאותה מנווט הרופא אל הגידול באמצעות הנחיה של אולטרה-סאונד (או CT אם מדובר בגידולים בכבד או בריאות). לאחר הגעת המחט אל הגידול היא מקפיאה אותו באמצעות הזרמה של חנקן נוזלי, וזאת מבלי לפגוע ברקמות הבריאות שמסביב. הטיפול אורך כ-15 דקות לערך בהרדמה חלקית וגם אינו חייב להתבצע בחדר ניתוח. מרבית הטיפולים המתחרים מתבססים על גזים אחרים כמו ארגון והליום, שהם יקרים יותר ורדיוס הפעולה שלהם קטן יותר, ועל כן הם מצריכים שימוש במחטים רבות יותר, מה שמסבך את הניווט וגם מייקר את ההליך. יש להדגיש כי השמדת גידולים סרטניים בהקפאה יעילה בעיקר בגידולים בשלבים מוקדמים, ועל כן אבחון מוקדם הוא קריטי להצלחת הטיפול.

למרות ששוק היעד המרכזי של החברה הוא סרטן השד, המכשיר מאושר לשימוש ומשמש גם לטיפול בסרטן ריאות, כבד, עצמות וערמונית. החברה ערכה שורה של ניסויים קליניים שהציגו את יעילות הטיפול. בניסוי גדול שנערך בארצות הברית ב-19 בתי חולים, מתוך 146 מהחולות שטופלו באמצעות המערכת רק אחת לקתה שוב בסרטן לאחר כשנה, כאשר בניתוח שיעור החזרתיות המקובל הינו 10%-5%. בניסוי נוסף שערכה ביפן, רק 3 חולות מתוך כ-308 שטופלו במערכת לקו שוב בסרטן במעקב שנמשך מעל 5 שנים.

מלבד שיעורי ההחלמה הגבוהים, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הטיפול של אייסקיור הוא שהוא אינו גורם לנזק קוסמטי לשד, לעומת ניתוח כירורגי שכרוך בכריתה חלקית או מלאה, גם כאשר מדובר בגידול בשלב מוקדם. בשיחה עם Techtime מספר מנכ"ל החברה אייל שמיר כי לטיפול יש עוד מספר יתרונות. "עלות הטיפול היא כשליש בהשוואה לחלופה הכירורגית, וזאת מבלי להכליל את עלויות ההתאוששות ושחזור השד. כמו כן, יש לנו אינדיקציות שהשימוש בקור משפעל טוב יותר את המערכת החיסונית ומגביר את יעילות התרופות האימונולוגיות, וכך מאפשר לגוף להילחם בסרטן טוב יותר."

עלייה מדאיגה בשיעורי התחלואה באסיה

שיעור מקרי סרטן השד במדינות אסיה הינו נמוך כמעט בחצי בהשוואה לשיעורי המחלה בצפון אמריקה ואירופה, ואולם הוא נמצא בעלייה מהירה ומדאיגה בשנים האחרונות, בעיקר בסין וביפן. ב-2012 האוכלוסיה באסיה היוותה כ-24% ממקרי סרטן השד, ואולם בקצב הגידול הנוכחי במספר המקרים רבים מעריכים בעתיד הלא-רחוק יותר ממחצית מהמקרים יהיה באסיה.

"בשל מבנה השד האופייני בקרב נשים אסיאתיות, לרוב גם כאשר נדרשת כריתה חלקית, בפועל מדובר בכריתה מלאה. גם כאשר מאבחנים סרטן שד בשלב מוקדם, ההליך המקובל הוא כריתה. הטיפול שלנו מציע חלופה זעיר-פולשנית שאינה כרוכה בנזק קוסמטי, וזה מאוד חשוב במדינות הללו לדימוי הגוף וברמה התרבותית."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייל שמיר , אייסקיור , סרטן השד