הסכם שיתוף הפעולה בין אורביט ו-Inmarsat הפך להזמנות

23 דצמבר, 2019

אורביט מנתניה תייצר בארה"ב את המסופים הלווייניים של רשת התקשורת הצבאית התעופתית שחברת אינמרסאט מספקת לצבא ארצות הברית. מסופי 46WGX שוקלים 13.6 ק"ג ומיועדים להתקנה במטוסים גדולים, מסוקים ומל"טים

חברת אורביט מנתניה (Orbit Communication Systems) וזרוע התקשורת הממשלתית של חברת אינמרסאט (Inmarsat Government) דיווחו בסוף השבוע על הזמנה ראשונית מתוך הזמנה גדולה מאוד של מסופי תקשורת לווייניים רב-משימתיים מדגם 46WGX, שאורביט תספק לאינמרסאט. מדובר במסופי תקשורת לווייניים לפס תדרי Ka צבאי הכוללים אנטנה בקוטר של 46 ס"מ ומיועדים לספק תקשורת גלובלית בין המפקדות לבין מערכות מוטסות לא מאויישות הנמצאות בכל מקום בעולם.

המערכות עברו התאמה מיוחדת למערך לווייני Global Xpress של אינמרסאט (בתמונה למעלה), שזהו מערך לוויינים הנמצא בהקמה מאז שנת 2015, כדי לספק שירותי תקשורת ניידת גלובליים בפרס רחב. כיום הרשת כוללת חמישה לוויינים גדולים המספקים שירותי תקשורת באמצעות יכולות לשרת כמה אלפי ערוצים בו זמנית באמצעות עיצוב אלומה (Beamforming). בכוונת החברה להמשיך בהגדלת הרשת, ולשגר עוד 6 לוויינים עד לשנת 2023.

חברת Inmarsat Government מספקת שירותי תקשורת לוויינית לממשלות, בעיקר לממשלת ארצות הברית ולצבא האמריקאי. בחודש מרץ 2019 נחתם הסכם לשיתוף פעולה בינה לבין חברת אורביט, שלפיו השירות החדש שהחברה תספק לצבא האמריקאי, SATCOM as a Service, יתבסס על מסופי התקשורת של אורביט. השירות מספק תקשורת גם בפס Ka צבאי וגם בפס Ka מסחרי. אורביט תספק את המסופים בתצורה של מערכת שלמה, הכוללת אנטנה, מודמים, מכניקה, המעגלים האלקטרוניים ותוכנה.

הייצור יתבצע בארה"ב

המסופים שהוזמנו מאורביט ייוצרו במתקן ייצור של אורביט בארצות הברית. בעקבות ההסכם, קיבלה אורביט הזמנה בהיקף של 2.3 מיליון דולר בחודש אפריל 2019, לאספקת מסופים מוטסים במהלך 2020. בשבוע שעבר החברה דיווחה על הזמנה נוספת, "הדורשת ייצור סדרתי", אולם לא ציינה מהו היקף ההזמנה. מסופי 46WGX שוקלים 13.6 ק"ג ומיועדים להתקנה במטוסים גדולים, מסוקים ומל"טים, ופועלים בטווחי התדר 19.2GHz-21.2GHz ו-29.0GHz-31.0GHz.

"העבודה המשותפת שלנו הבטיחה פיתוח מהיר של מסופי MPT 46WGX", אמר מנהל הטכנולוגיות הראשי של Inmarsat Government, סטיב גיז'ינסקי. "אנחנו מצפים להתחיל לפעול באמצעות המסוף הזה כדי להרחיב את פתרונות הקישוריות שאנחנו מספקים למשתמשים ממשלתיים מוטסים". הידיעה העלתה קלות את מחיר המניה של אורביט בבורסת תל-אביב לכ-830 אגורות, והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-155.5 מיליון שקל. יחד עם זאת, היא  עדיין רחוקה מהשיא של 1,200 אגורות מחודש מאי 2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: אורביט , אינמרסאט , מסוף לווייני