אלביט קיבלה הזמנה ראשונה לאספקת "חץ דורבן" לנגמ"שי "איתן"

7 ינואר, 2020

היקף ההזמנה: 31 מיליון דולר. המערכת מזהה ומיירטת טילי-כתף המשוגרים לעבר כלי-הרכב הקרבי. ראדא, שמספקת את המכ"ם של המערכת, העלתה היום את תחזית ההכנסות ל-2020 ל-65 מיליון דולר

לאחר שזכתה בחודש אוגוסט במכרז של משרד הביטחון, חברת אלביט מערכות (Elbit) דיווחה הבוקר (ג') לבורסה כי קיבלה הזמנה ראשונה לאספקת מערכות ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" (Iron Fist), המיועדים לספק מעטפת הגנה לנגמ"שי "איתן" החדשים של צה"ל. היקף ההזמנה מסתכם ב-31 מיליון דולר, והיא צפויה להתבצע לאורך 5 שנים.

"חץ דורבן", אשר פותחה בחברת תעש לשעבר (היום בבעלות אלביט), היא מערכת הגנה אקטיבית (APS) לכלי-רכב קרביים מפני טילי-כתף. המערכת מזהה ועוקבת אחר האיום באמצעות חיישנים אופטיים והמכ"ם הטקטי של חברת ראדא (RADA),
ולאחר מכן מיירטת את הרקטה באוויר באמצעות חימוש מתפוצץ. ראוי לציין שצה"ל משתמש במערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" מתוצרת רפאל לצורך הגנת כלי-רכב משוריינים כבדים, כמו טנקי מרכבה ונגמ"שי נמר.

הנגמ"ש איתן הוא רכב קרבי גלגלי משוריין במשקל של 30 טונות, אשר שפותח בעקבות הפקת לקחים ממבצע "צוק איתן" בעזה בשנת 2014. הנגמ"ש איתן מאופיין ביכולת ניוד מהירה בין גזרות לחימה שונות, ובהתאמתו לנסיעה בכבישים במהירות של כ-90 קמ"ש ללא צורך במובילים. הוא כולל מערכת הנעה בעלת 8 גלגלים (8X8), יכולת נשיאה של 12 חיילים (נהג, מפקד, מקלען ועוד 9 לוחמים) ובמערכות לחימה מגוונות: מעמדת נשק קטנה ועד לצריחון לא מאוייש בעל תותח 30 מ"מ, ואמצעי חישה ותצפית. הנגמ"ש איתן מיועד להחליף את נגמ"שי M113 הוותיקים ("זלדות"). מערכת הביטחון מתכננת להתקין בו טכנולוגיות מתקדמות המפותחות כיום במסגרת פרוייקט "כרמל" (כלי רק"מ מתקדם ליבשה) במפא"ת.

ראדא צופה הכנסות של יותר מ-65 מיליון דולר

בתוך כך, חברת ראדא, שכאמור מספקת את המכ"ם הטקטי  ל"חץ דורבן" פרסמה היום תחזית להכנסות של יותר מ-65 מיליון  דולר ב-2020. מדובר בגידול של יותר מ-50% בהשוואה לתחזית ההכנסות ל-2019,  שעומדת על 43 מיליון דולר (החברה טרם פרסמה את הכנסותיה לשנת 2019).

מהחברה נמסר עוד כי במהלך 2019 התקבלו הזמנות בהיקף של 60 מיליון  דולר, מתוכן יותר מ-80% היו עבור מערכות מכ"ם טקטי רב-משימתי.  השימושים למכ"מים שהוזמנו הינם בעיקר עבור פתרונות הגנה כנגד רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים), הגנה אווירית לטווחים קצרים מאוד ופתרונות למערכות הגנה אקטיביות כמו "חץ דורבן".  יתר ההזמנות היו עבור פתרונות ראדא בתחום האוויוניקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , חץ דורבן , מכ"ם טקטי , משרד הביטחון , נגמ"ש איתן , ראדא