אביליטי נמחקה מהמסחר בנסד"ק, תמשיך להיסחר בל-אביב

8 ינואר, 2020

לאחר המחיקה ירד שווי השוק שלה בתל אביב לכ-9.84 מיליון שקל. דיווחה על הסכם עקרוני לאספקת מערכות יירוט תקשורת ביהקף של כ-9 מיליון דולר

חברת אביליטי (Ability) מתל אביב נמחקה לפני שבוע מהמסחר בנסד"ק, אולם תמשיך להיסחר בבורסה של תל אביב. לאחר המחיקה איבדה מניית החברה בתל אביב כמעט 40% משווייה: מחיר המניה ירד מכ-190 אגורות לכ-122 אגורות. כעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 9.84 מיליון שקל. הנהלת נסד"ק החליטה למחוק אותה מהרשימה הראשית מאחר והיא לא עמדה בתנאי הסף למסחר בבורסה: בעלי מניות המחזיקים במניות של החברה בשווי של 2.5 מיליון דולר לפחות, או שווי שוק של 35 מיליון דולר לפחות או מכירות של 500 אלף דולר לפחות, בשנה המדווחת האחרונה או בשתיים מתוך שלוש השנים האחרונות.

בעקבות המחיקה וההכרה בה כתאגיד קטן, היא תדווח לבורסה בתל אביב במתכונת חצי שנתית. חברת אביליטי מספקת כלים מתקדמים ליירוט תקשורת, מיקום גיאוגרפי וסייבר, המשמשים סוכנויות הגנה ומודיעין, צבאות, רשויות אכיפת חוק וארגוני הגנת העורף ברחבי העולם. החברה נמצאת בהליכים משפטיים בישראל ובארה"ב.

בישראל נפתחה חקירת משטרה בספטמבר 2019 כנגד שתי חברות מקבוצת אביליטי בחשד לעבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני. בארה"ב מתנהלת כעת חקירה נגד שני המייסדים, אנטולי חורגין ואלכסנדר האורובסקי, בחשד שעברו על חוקי ניירות הערך הפדרליים בעת המיזוג של חברת אביליטי עם חברת המדף Cambridge Capital, שבאמצעותו נכנסה למסחר בנסד"ק בחודש דצמבר 2015.

למרות זאת העסקים נמשכים: לפני שבוע דיווחה אביליטי על עיסקה למכירת פתרונות יירוט תקשורת בהיקף של כ-9 מיליון דולר, אשר מימושה תלוי בעמידה בבדיקות הלקוח ובקבלת אישור מהרשויות של מדינת הלקוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: Ability , אביליטי