איידוק קיבלה אישור FDA לאלגוריתם לזיהוי שבץ

15 ינואר, 2020

האלגוריתם סורק סריקות CT מוח ומזהה סימנים לחסימת עורקים. כל עיכוב באבחון וטיפול בשבץ מגדיל את הנזק למוח זהו האלגוריתם הרביעי של איידוק שמקבל אישור FDA

חברת המד-טק Aidoc קיבלה אישור FDA נוסף לחבילת אלגוריתמים חדשה המזהה סימנים לחסימת עורקים בסריקות CT מוח. הפלטפורמה של איידוק מנתחת באופן אוטומטי באמצעות בינה מלאכותית סריקות דימות ומתריעה בפני הרדיולוג על ממצאים חריגים שעשויים להצריך אבחנה וטיפול דחופים. זהו האלגוריתם הרביעי של איידוק שמקבל אישור FDA, ובחברה מציינים כי שילוב האלגוריתם החדש עם האלגוריתם של החברה המאתר סימנים לדימום תוך-גולגולתי, יכול לספק כיסוי לשניים מהגורמים המרכזיים המובילים לשבץ: דימום תוך-גולגולתי וחסימת עורקים במוח.

שבץ הוא הגורם העיקרי לנכות אצל מבוגרים בעולם המערבי והסיבה השנייה למוות ברחבי העולם. לפי נתוני משרד הבריאות, בישראל מתרחשים כ-15,000 מקרים חדשים של שבץ מוחי מדי שנה. שבץ מתרחש כאשר ישנה הפרעה פתאומית באספקת הדם אל המוח, אשר מובילה למוות מהיר של תאים במוח ונזק נוירולוגי שעשוי להתבטא  בהפרעה בדיבור, חולשה או שיתוק של הגפיים וקשיים בהליכה. שבץ מוחי הוא מצב חירום רפואי, שבו כל עיכוב בטיפול מגדיל את הנזק המוחי הבלתי הפיך והסיכון למוות. בכל דקה של שבץ מתים כ-1.9 מיליון נוירונים וכ-14 מיליארד סינפסות.

קיצור זמן האבחון בשליש

הפלטפורמה של איידוק מתממשקת לשרתים של בתי החולים וסורקת, במקביל לרדיולוג, את סריקות הדימות של המטופלים בחדר המיון. באמצעות אלגוריתמים של למידת-עומק ומודלים שמתבססים על ניתוח ביג-דאטה של מיליוני תצלומים וסריקות, המערכת יודעת לזהות באופן אוטומטי ממצאים חריגים כמו דימום תוך-גולגולתי או שבר בעמוד השדרה, ומתעדפת עבור הרדיולוג את הסריקות שעשויות להצביע על מצבי חירום המצריכים טיפול דחוף. כך למשל, מחקר שנערך במרכז הרפואי רוצ'סטר העלה כי המערכת של איידוק קיצרה את זמן האבחון של דימומים תוך-גולגולתיים בחדר מיון ב-33.6%.

איידוק הוקמה ב-2016 על ידי שלושה יוצאי יחידת תלפיות בצה"ל, אלעד וולך, המשמש כמנכ"ל, מיכאל ברגינסקי וגיא ריינר. בחברה שותף גם ד"ר גל יניב, המתמחה ברדיולוגיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: FDA , איידוק , שבץ