מעבדי Tensilica תומכים במקודד האודיו של Bluetooth LE

27 ינואר, 2020

המקודד מבוסס על פרוטוקול LC3 שפותח במכון פראונהופר בגרמניה, אשר משמש כליבת תקן LE Audio החדש, להעברת חוויית אודיו עשירה באמצעות תקשורת אלחוטית קצרת טווח, איטית מאוד וחסכונית בהספק

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הכריזה על תמיכה במקודד (codec) האודיו LC3 אשר הוגדר עבור מערכות בלוטות' חסכוניות בהספק (Bluetooth Low Energy). המקודד ממיר את המרת האות האנלוגי המגיע מהמיקרופון לאות דיגיטלי, ולאחר מכן ממיר את האות הדיגיטלי לאות אנלוגי המוזן לרמקול (או לאוזניות). מקודד LC3, שהוא קיצור של Low Complexity Communications Codec, פותח על-ידי מכון פראונהופר בגרמניה במטרה לעמוד בדרישות התקן החדש LE Audio.

קיידנס מסרה שהיא קיבלה מפראונהופר את רשיון השימוש במקודד והוא זמין מיידית ליישום במעבדי Tensilica HiFi DSPs וכבר סופק לאחד מהלקוחות המובילים של החברה. "כבר בשלבים מוקדמים של פיתוח המקודד דאגנו להבטיח ש-LC3 יעבוד ביעילות רבה על ארכיטקטורת טנסיליקה", אמר ראש מחלקה עסקית בחטיבת השמע והמולטימדיה של Fraunhofer IIS, מרק גאייר. מקודד LC3 פותח על-ידי פראונהופר בשיתוף עם חברת אריקסון, כדי לספק איכות שמע גבוהה במערכות בלוטות' שבהן קצב העברת הנתונים נמוך ב-50% בהשוואה למערכות בלוטות' סטנדרטיות, במטרה להשיג חסכון בהספק והארכת חיי הסוללה.

המקודד הותאם כדי לספק שירותים קוליים סלולריים (Voice over LTE) והוגדר על-ידי קבוצת העבודה Bluetooth SIG כפרוטוקול הליבה שעליו יישען תקן LE Audio. בתקן החדש יהיו מספר תכונות אשר ישנו את אופן השימוש הקולי בתקשורת בלוטות' אלחוטית. בהן: יכולת הזרמת מספר רצפים של אותות לצורך השגת אפקטים סטריאופוניים טובים יותר, יכולת שידור למספר רב של מכשירי קליטה בו-זמנית (Broadcast Audio), ותכונה חדשה בשם Audio Sharing. מדובר באפשרות לשדר את אותות האודיו לקהל רחב המוגדר על-פי המיקום של כל אחד מהנמענים. למשל אולם ספורט, אולם ארועים, מבקרים בביתן מסויים בתערוכה וכדומה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: Bluetooth , בלוטות' , קיידנס