STMicroelectronics תשקיע 1.5 מיליארד דולר בשידרוג הייצור

28 ינואר, 2020

ההשקעה תתבצע ב-2020. המטרה: להביא את החברה להיקף מכירות של 12 מיליארד דולר בשנה. מתכננת לתפוס שליש מהשוק העולמי של רכיבי SiC לפתרונות הספק גבוה

חברת STMicroelectronics האיטלקית-צרפתית מתכננת להשקיע 1.5 מיליארד דולר בשנת 2020 בפיתוח יכולת ייצור חדשות, במטרה להגיע להיקף מכירות של כ-12 מיליארד דולר בשנה. כך אמר נשיא ומנכ"ל החברה, ז'אן-מרק שרי, בשיחת הוועידה בשבוע שעבר לאחר פרסום התוצאות הכספיות של החברה. ההשקעה נועדה להחזיר את החברה לצמיחה, לאחר שבשנה האחרונה היא הציגה קפאון במכירות: בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-9.55 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-9.66 מיליארד דולר בשנת 2018.

שרי: "ההשקעה המתוכננת כוללת הגדלת קיבולת הייצור של המפעל הקיים שלנו המייצר רכיבים בפרוסות סילקון בקוטר של 200 מ"מ, השקעות בתשתית הייצור והשקעות במחקר ופיתוח". מתוך הסכום הזה יושקעו 400 מיליון דולר השנה במה שהוא מכנה "יוזמות אסטרטגיות". הרחבת קיבולת הייצור של המפעל ה-300 מ"מ בעיר Agrate באיטליה כדי להופכו למרכז ייצור של טכנולוגיות הספק גבוה, דוגמת BCD ו-IGBT.

במקביל, הוא גילה שהחברה מתחילה בפרוייקט מחקר והרחבת כושר הייצור של טכנולוגיית GaN – Gallium Nitride עבור רכיבי הספק ורכיבי RF. החומר GaN הוא מוליך למחצה בעל יכולת עבודה במתחים גבוהים, בטמפרטורות גבוהות ובתדרים גבוהים. לכן הוא נחשב למתאים במיוחד עבור מגברים ומעגלי RF במערכות העובדות בתדרי מיקרוגל. לפני כשנה היא חתמה על הסכם ייצור של רכיבי GaN עבור חברת MACOM, והעברת קו הייצור מ-150 מ"מ ל-200 מ"מ. להערכת שתי החברות, רשתות הדור החמישי יגדילו את הצריכה של הרכיבים פי 32 עד פי 64 במהלך חמש השנים הבאות, מכיוון שהן יתבססו על אנטנות MIMO.

כיצד תופסים שליש מהשוק העולמי

במסגרת תהליך שדרוג הייצור, השלימה ST בחודש דצמבר 2019 את רכישת חברת Norstel השבדית תמורת 137.5 מיליון דולר. נורסטל מייצרת פרוסות סיליקון (wafer) בטכנולוגיית סיליקון קרביד (SiC), שהיא תרכובת של חומר מוליך למחצה הבנוי מצורן (סיליקון) ומפחמן (קרבון). היא משמשת בעיקר לייצור רכיבים הדורשים עמידה במתח גבוה ובטמפרטורות גבוהות, ולכן נחשבת כטכנולוגיית ייצור חיונית עבור תעשיית הרכב.

לדברי שרי, העיסקה נועדה להביא לשליטה של ST בכל שרשרת האספקה, ולהביא אותה למעמד של מובילה בתחום ה-SiC, אשר צפוי להערכתו להגיע להיקף של כ-3.5 מיליארד דולר ב-2025. אלא שכדי להפוך את הייצור הזה לכלכלי, יש צורך לפתח תהליך ייצור בפרוסות גדולות יותר מאשר פרוסות סיליקון בקוטר של 150 מ"מ, שאותן מייצרת נורסטל כיום. שרי אמר ש-ST תשדרג את קו הייצור שלה ותתתאימו לייצור זול יותר בפרוסות של 200 מ"מ.

בין השאר הוא העריך שמכירות החברה בתחום הזה צפויות להסתכם בכ-1 מיליארד דולר כבר בשנת 2025. "ההסכמים שחתמנו עם  Cree ו-SiCrystal והייצור העצמי באמצעות נורסטל, יבטיחו לנו את שרשרת האספקה הדרושה. המטרה שלנו היא לתפוס 30% מהשוק הזה". חברת ST נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 26.1 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: STMicroelectronics