גדעון בן-צבי מונה כמנכ"ל זמני של ואלנס

4 פברואר, 2020

בן-צבי נכנס מיידית לתפקיד המנכ"ל הזמני בעקבות פרישתו הפתאומית של מייסד משותף ומנכ"ל החברה ב-10 שנים האחרונות, דרור ירושלמי. ירושלמי ימשיך לשמש כחבר בדירקטוריון

חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון מינתה את גדעון בן-צבי (בתמונה למעלה) כמנכ"ל זמני של החברה, במקומו של דרור ירושלמי, שהחליט לפרוש מהתפקיד מסיבות אישיות. החברה לא מסרה מה הן הנסיבות לפרישת המנכ"ל, אולם דיווחה שהוא ימשיך לשמש כחבר בדירקטוריון החברה. בן-צבי נכנס לתפקיד מיידית. הוא מכיר את החברה, מכיוון שבתור שותף מנהל בקרן Aviv Venture Capital שהיא אחת מהמשקיעות הגדולות בחברה, הוא גם חבר בדירקטוריון של ואלנס.

בן-צבי מביא איתו לתפקיד נסיון של יזם סדרתי. מאז 1989 הוא ייסד וניהל שש חברות סטארט-אפ, מהן שלוש חברות ביצעו אקזיט: חברת Ligature פיתחה טכנולוגיית זיהוי כתב ונמכרה לוויזקום בשנת 1998 תמורת 27 מיליון דולר; חברת Wizcom אשר פיתחה סורק זעיר המשמש לייצור מילונים בתצורה של עט כתיבה, והונפקה בבורסה בשנת 1999 בשווי של 120 מיליון דולר, וחברת BriefCam אשר פיתחה טכנולוגייה לניתוח מהיר של סרטי וידאו. היא מאפשרת לסרוק במהירות קבצי וידאו, לחקור אותם ולזהות בהם אירועים. בשנת 2018 היא נמכרה לחברת קנון היפנית בסכום הנאמד בכ-90 מיליון דולר.

התפנית האסטרטגית: מהבית אל המכונית

דרור ירושלמי היה ממייסדי חברת ואלנס בשנת 2006, והוא פורש מהתפקיד לאחר 10 שנים שבהן הוא שימש כמנכ"ל החברה. חברת ואלנס היא יצרנית שבבים שהוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי חברת מיסטיקום, ומעסיקה כיום כ-350 עובדים, רובם בהוד השרון והשאר בארצות הברית, גרמניה ובמזרח אסיה. החברה פיתחה את טכנולוגיית התקשורת המהירה ואת התקן המבוסס עליה, HDBaseT. הטכנולוגיה פותחה במקור לשוק הביתי, אולם בינואר 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה להתאים את הטכנולוגיה שלה לצורכי התקשורת בתוך הרכב.

עבור שוק הרכב היא מציעה את טכנולוגיית HDBaseT Automotive, המאפשרת להעביר נתונים בקצב גבוה על-צמד חוטי נחושת (UTP) עד למרחק של 15 מטר. השבב הקודם של החברה תמך בממשקי USB ואיתרנט. השבב החדש, VA608A, תומך גם ב-PCIe ומאפשר להעביר נתונים בין מערכות הרכב במהירות של 16Gbps ו-2.5Gbps איתרנט, באמצעות צמד כבלי נחושת ועד למרחק של 15 מטרים בתוך הרכב. החברה גייסה עד היום כ-163 מיליון דולר. בין המשקיעות בחברה: חברות מרכזיות בתעשיית הרכב, כמו אפטיב והרמן הנמצאת בבעלות סמסונג.

הקשיבו לראיון מוקלט עם סמנכ"לית השיווק של החברה, דנה זליצקי, על האופן שבו חברות שבבים נכנסות לתעשיית הרכב:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ואלנס