IEEE SA השיק סביבת פיתוח חינמית במתכונת של קוד פתוח

10 פברואר, 2020

במפגש יוצא דופן שהתקיים בישראל, החליטה הנהלת ארגון התקנים הבינלאומי IEEE, לספק לחברות סטארט-אפ גישה חינמית אל סביבת ניהול פרוייקטי הקוד הפתוח של הארגון

איגוד התקינה IEEE SA הפועל במסגרת איגוד המהנדסים הבינלאומי IEEE, השיק במהלך בפגישת ההנהלה העולמית שהתקיימה לפני כשבוע בישראל, את סביבת פיתוח התוכנה במתכונת קוד פתוח, IEEE SA Open Source. הסביבה מנוהלת על-גבי הענן של IEEE ופותחה בשיתוף פעולה עם GitLab. היא מספקת מערך מותאם של סביבת GitLab לפיתוח שיתופי של תוכנות, כולל גישה אחודה לניהול התשתית, שליטה ובקרה על פהיתוח הקהילתי וארגז כלים לתכנון שיתופי, ניהול ותקשורת בתוך הצוות.

עם השקת המערכת, החליט הארגון שבמשך כל השנה הקרובה, הפלטפורמה תהיה זמינה לשימוש חינמי על-ידי חברות סטארט-אפ. בראיון ל-Techtime, הסביר נשיא IEEE SA, רוברט פיש (בתמונה למעלה), שהארגון מספק את שירות הארוח של המערכת, ושלצד החברות, גם ארגון IEEE עצמו משתמש בה במסגרת פיתוח תקנים חדשים שהוא מגדיר.

"פיתחנו את המערכת בשנה וחצי האחרונות, ובדקנו אותה על-גבי מספר קבוצות הגדרת תקנים הפועלות במסגרת IEEE. בשנה האחרונה אנחנו מנהלים בעזרתה 14 פרוייקטים שונים, החל מנושאים כמו VHDL וכלה בתחומי תוכנה מובהקים". מבחינת הארגון, הוא מאמין שהפלטפורמה תייעל את תהליך ההגדרה והפיתוח של תקנים חדשים. מבחינת חברות הסטארט-אפ, מערכת IEEE SA Open Source מקילה על פיתוח תוכנות העומדות בתקני IEEE.

פיש: "בששת החודשים הקרובים נלמד כיצד אנשים משתמשים בה ואיך היא מסייעת להם". זה היה מפגש יוצא דופן, שכן לראשונה התכנס חבר הנאמנים של הארגון בישראל. במהלך המפגש, הם ביקרו במשרד התקשורת, בחברת מובילאיי וקיימו דיון על חיזוק הקשר עם ישראל, בה יש לארגון כ-1,000 חברים. פיש: "אנחנו גוף גלובלי וזה הפעם הראשונה שההנהלה החליטה לקיים בישראל את המפגש השנתי שלה. ישראל מייצגת כלכלה של חדשנות טכנולוגית, ואנחנו רוצים לתמוך בה ולחזק את הקשר איתה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: IEEE , קוד פתוח