ביטול MWC גרם לישראליות נזק של מאות מיליוני דולרים

18 פברואר, 2020

סוני תכננה לקדם את אלטייר, אינפינידום תכננה להציג מערכת חדשה ופאואר-מט קבעה עשרות פגישות להצגת טכנולוגיית טעינה אלחוטית מבעד לקירות. מכון הייצוא: "מגבשים דרכים למזער את הנזק"

ביטול תערוכת MWC בברצלונה פגע בתוכניות השיווק של מאות חברות בתעשייה, אולם הנפגעות העיקריות הן ככל הנראה החברות הקטנות אשר נערכו אליו כאל ארוע השיווק השנתי המרכזי שלהן. יו”ר מכון הייצוא, אדיב ברוך, סיפר בשיחה עם Techtime שלהערכת המכון, הנזק הכולל לתעשייה הישראלית מביטול התערוכה צפוי להסתכם בכמה מאות מיליוני דולרים.

ברוך: “בכל שנה אנחנו מארגנים ביחד עם הנספחים הכלכליים מפגשים רלוונטיים לחברות הישראליות. המתחם הישראלי בתערוכה מייצר עסקאות ושיתופי פעולה רבים והחברות קוצרות הרבה פירות אחרי התערוכה. השנה במיוחד היתה צפויה פעילות ענפה מאוד בביתן שלנו”. הפעם נערך מכון הייצוא להקמת ביתן ענק שהיה אמור לאכלס כ-80 חברות ישראליות, רובן חברות סטארט-אפ בתחומים כמו רכיבי תקשורת, IoT, עיר חכמה, סייבר, רכב ועוד.

זו השנה ה-13 שבה מכון הייצוא מקים ביתן ישראלי בתערוכה, והוא גם נושא במרבית העלויות הלוגיסטיות, בעוד החברות מצדן משלמות דמי השתתפות חלקיים. האפשרות שהתערוכה תבוטל ריחפה באוויר בשבועות האחרונים, ובמכון הייצוא כבר החלו להיערך אליה. ברוך: “התחלנו להיערך מבעוד מועד לתרחיש של ביטול חלקי או מוחלט.

“כעת, אנחנו מגבשים דרכי פעולה כדי לסייע לחברות הישראליות למזער את הנזק. אחת המטרות שלנו היא לדאוג שהפגישות שתוכננו לתערוכה ייצאו לפועל בדרכים אחרות, כדי שכל התשתית שבנינו לא תרד לגמרי לטמיון”.

האירוע האידיאלי להשקת מוצר חדש

בשיחות עם החברות ניתן היה לחוש באכזבה הגדולה מביטול ארוע השיווק המרכזי של 2020. חברת אינפינידום (Infinidome) מקיסריה התכוננה זמן רב לקראת הופעת הבכורה שלה בברצלונה. אינפינידום מפתחת פתרונות להגנת מכשירי GPS בפני מתקפות שיבוש, ותכננה להשיק בתערוכה את מערכת הדור-הבא שלה, OtoSphere, המיועדת לתעשיית הרכב.

“תכננו לפגוש אנשים ממגזרי ביטחון המולדת (HLS), תשתיות קריטיות ורכב”, סיפר מנהל השיווק של החברה, אמיר רבינוביץ’. “המוצר שלנו רלוונטי מאוד למפעילות סלולר, יצרניות ציוד תקשורת, ומנהלי ציי רכב. כל מאמצי השיווק שלנו כוונו לאירוע הזה”.

מלבד ההזדמנויות העסקיות שפוספסו, מדובר גם בהשקעה כספית שירדה לטמיון: “שילמנו על הדוכן, על כרטיסי טיסה ואירוח בבית מלון, ותכננו להביא משלחת מארצות הברית. אנחנו לא יודעים אם נקבל החזר כלשהו על הדוכן. כעת אנחנו צריכים לחשוב כיצד להתגבר על זה מבחינה שיווקית וכיצד להשיג חשיפה למוצר החדש שלנו”.

גם פאואר-מט (Powermat) מפתח תקווה קיוותה לנצל את התערוכה כדי לעורר עניין במוצר החדש שלה. החברה מפתחת פתרונות טעינה אלחוטית למכשירים סלולריים ו-IoT. מנהל המכירות של החברה, רונן דיאמנט, סיפר שהחברה תכננה להציג פתרון חדש המאפשר להטעין מרחוק מצלמות אבטחה מבעד לקירות. “חבל שביטלו את התערוכה ולא דחו אותה. קבענו פגישות בתערוכה בתחומי ה-IoT, סמארטפון, מצלמות אבטחה, ועם ספקיות מערכות מתעשיית הרכב. בסופו של דבר נקיים את הפגישות הללו בדרכים אחרות, אבל אין ספק שהתערוכה היתה חלק חשוב מתוכנית השיווק שלנו”.

החברה הישראלית בביתן של סוני

גם מחוץ לביתן הישראלי, נותרו חברות ישראליות מאוכזבות. חברת אלטייר (Altair) המפתחת רכיבי תקשורת לאביזרי IoT, היא אומנם אורחת קבועה בתערוכה בשנים האחרונות, אך תערוכה 2020 היתה אמורה להיות מיוחדת מבחינתה: בשנת 2016 נרכשה אלטייר על-ידי סוני, והשנה תכננה חטיבת הסמיקונדקטור של סוני (Sony Semiconductor) להשתתף לראשונה בתערוכת MWC.

מנהלת השיווק של אלטייר, שרית רוזנטל, סיפרה שלאלטייר נועד תפקיד מרכזי בביתן של סוני: “הוקצה לנו שטח נרחב מאוד בביתן, עם במה וחדרי ישיבות. חשיפה אדירה שחברה ישראלית יכולה רק לחלום עליה. אנחנו מתכוננים לאירוע כבר שלושה חודשים ותכננו להוציא לשם משלחת גדולה”. אירוע השיא בסדר היום של אלטייר היה אמור להיות חשיפה של שיתוף פעולה חדש. “אחד מהלקוחות שלנו היה אמור להשיק מוצר חדש עם הטכנולוגיה שלנו, ובגלל ביטול התערוכה ההשקה נדחתה למועד לא ידוע. זה היה אמור להיות אירוע מושקע, עם הדגמות חיות.

“תערוכת MWC היתה צריכה להיות ארוע מעולה המאפשר לפגוש בשבוע אחד, בדרגי סמנכ”לים, את כל  השותפים, הלקוחות, מפעילות תקשורת ושחקנים נוספים באקוסיסטם שלנו. ביטול התערוכה מהווה עבורנו מכה בתוכנית השיווק”.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , משבר הקורונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: MWC