מובילאיי תתקין מאות יחידות תקשורת ברמזורים בירושלים

25 פברואר, 2020

נמצאת במשא ומתן עם חברת פוינטר, אשר מתוכננת להתקין יחידות תקשורת אשר יתקשרו עם המכונית האוטונומית של מובילאיי, ויספקו לה מידע על מצב הרמזור: אדום, ירוק או צהוב

בתמונה למעלה: רכב אוטונומי של מובילאיי יוצא ממעבדות החברה לנסיעת מבחן בירושלים

חברת מובילאיי (Mobileye) מתכננת להתקיןם מאות יחידות תקשורת על-גבי הרמזורים בירושלים, אשר ישדרו מידע על מצב הרמזורים עבור צי המכוניות האוטונומיות שהיא מפעילה בירושלים. הפרוייקט מתוכנן להתבצע בשיתוף עם חברת פוינטר (Pointer) הישראלית, הנמצאת בבעלות PowerFleet הישראלית-אמריקאית. חברת פוורפליט דיווחה שבעקבות הצלחת ניסוי פיילוט, נכנסו שתי החברות למשא ומתן לקראת התקנה של כמה מאות יחידות תקשורת ברמזורים בירושלים.

המידע שיחידות התקשורת (Telematics Units) ישדרו, ייקלט במכוניות האוטונומיות שמובילאיי מפעילה כיום ברחבי ירושלים במסגרת ניסויי ההפעלה והפיתוח של מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. אומנם המצלמות של מובילאיי יודעות להבחין מהו מצב הרמזורים, אולם הניסוי נועד להוסיף שכבת מידע נוספת, על מנת להבטיח יתירות במערכות זיהוי מצב הדרך. בשלב הנוכחי, הדיונים בין החברות מדברים על התקנת כמה מאות יחידות שידור ברמזורים בירושלים. היחידות האלה ישדרו מדי 0.4 שניות מידע על מצב הרמזור ברגע נתון (אדום, ירוק או צהוב). בסך הכל הן יבצעו כ-86,000 שידורים ביום.

מנכ"ל פוינטר, אילן גולדשטיין, אמר שהוא מצפה שההסכם יורחב בעתיד לאזורים נוספים בישראל, ולאחר מכן גם לשווקים נוספים בעולם. סגן נשיא לאינטגרציית תוכנה ומערכות מתקדמות במובילאיי, יוסי חדד,  הסביר שהפרוייקט מתבצע במסגרת תפישת הבטיחות של החברה, המבוססת על בניית מערכות מידע בעלות יתירות (Redundancy) רבה, כדי להבטיח אמינות ורציפות של המידע המגיע אל הרכב האוטונומי.

מיזוג ישראלי-אמריקאי

חברת פוורפליט הוקמה בחודש אוקטובר 2019 בעקבות השלמת עסקת מיזוג בהיקף של 140 מיליון דולר בין Pointer Telocation הישראלית לבין I.D. Systems האמריקאית. החברה המאוחדת מספקת מערכות IoT לניהול ציי רכב ומערכות תעשייתיות, ושירותי איתור ומיקום לכ-525,000 מנויים (לפי נתוני 2019). בעקבות המיזוג פועלת PowerFleet במתכונת של חברת אחזקות שבה I.D. Systems  ופוינטר הן חברות בנות הנמצאות בבעלותה המלאה. חברת פוינטר מספקת מוצרי Mobile Resource Management לתעשיית הרכב.

שירותיה כוללים איתור מכוניות גנובות, ניהול ציי רכב, מוצרי בטיחות ושירותי ערך מוסף אחרים. ההנהלה הראשית ומרכז הפיתוח של החברה ממוקמים באזור התעשייה אפק בראש העין. עד היום הותקנה הטכנולוגיה שלה בכ-3 מיליון כלי-רכב בעולם. חברת I.D. Systems מניו-ג'רזי מספקת פתרונות M2M אלחוטיים למעקב וניהול נכסים, כולל כלי-רכב ומכולות. למעשה, החברה המאוחדת קיבלה את שמו של מוצר ניהול ציי המשאיות שלה, PowerFleet.

החברה המאוחדת נסחרת בבורסת נסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי חברה של כ-223 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: מובילאיי , פוורפליט , פוינטר