קונטרון רוכשת את חטיבת המודולים הסלולריים לרכב של טליט

6 יולי, 2023

תשלם 24.5 מיליון אירו. החטיבה תשולב בארגון האירופי של קונטרון. החליטה להתמקד בשוק ה-IoT כמקור הכנסות שיחליף את פעילות שירותי ה-IT שלה, שנימכרה בסוף 2022 תמורת כ-392 מיליון אירו

בתמונה למעלה: מודול תקשורת 4G LTE של טליט עבור ציי רכב

חברת קונטרון הגרמנית (Kontron) חתמה על הסכם לרכישת חטיבת מודולי הרכב הסלולריים (Cellular Automotive Module Unit) של טליט (Telit Cinterion), תמורת 24.5 מיליון אירו. העיסקה צפויה להסתיים באוגוסט 2023, ועם השלמתה תמוזג הקבוצה לתוך חטיבת Kontron Europe. מטרת העיסקה היא לשלב את הטכנולוגיות הסלולריות של טליט (מ-4G LTE ועד 5G), בתוך פלטפורמת החומרה והתוכנה של קונטרון המיועדת לשוק ה-IoT. היא גם תספק לחברה מקור הכנסות חדש, אשר יחליף את חטיבת שירותי ה-IT שהיא מכרה בסוף 2022 לחברת Axians האירופית, תמורת כ-392 מיליון אירו.

מנכ"ל קונטרון, האנס נידרהאוזן, אמר שמיזוג חטיבת הסלולר של טליט הוא מהלך בעל חשיבות אסטרטגית בהשגת המטרה של קונטרון להיות ספקית גלובלית של פתרונות IoT. לדבריו, ההון ממכירת חטיבת שירותי ה-IT ישמש למימון רכישות נוספות. במסגרת האסטרטגיה הזאת היא גם רכשה השבוע את חברת Comlab AG השווייצרית אשר מתמחה באספקת נתבי תקשורת לרכבות ומסילות ברזל. היא תמזג אליה את 110 העובדים של קומלאב, אשר מכירותיה בשנת 2022 הסתכמו בכ-20 מיליון אירו.

חברת קונטרון פועלת בעיקר באירופה, כאשר כרבע מעסקיה הם באמריקה ואסיה. כיום החברה מעסיקה כ-4,500 עובדים ומכירותיה בשנת 2022 צמחו בכ-10% והסתכמו בכ-1.48 מיליארד אירו. החברה הסבירה את הצמיחה באסטרטגיית ההתמקדות בשוק ה-IoT. גם חברת טליט נמצאת בתהליך שינוי אסטרטגי: בסוף 2022 היא חתמה על הסכם לרכישת חטיבת ה-IoT הסלולרית של ענקית הביטחון האירופית תאלס (Thales). בעקבות העיסקה היא החלה לפעול תחת השם Telit Cinterion כחברה הרשומה בקליפורניה, ש-25% ממניותיה נמצאות בידי תאלס. במסגרת העיסקה, הועברו לידי החברה הממוזגת כל הפעילויות של תאלס בתחומי מודולי IoT, נתבים, מודמים וכרטיסי SIM לרוב הרשתות הסלולריות, בהן 4G LTE, LPWAN ו-5G.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , IOT , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: IOT , טליט , קונטרון