טאואר-ג'אז חוזרת לשורשים: תיקרא Tower Semiconductor

27 פברואר, 2020

המיתוג מחדש ייכנס לתוקף ב-1 למרץ. מדגיש את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח להיות ספקית מובילה של רכיבים אנלוגיים עתירים בטכנולוגיה ייחודית של החברה

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק חוזרת אל המקורות ומחזירה לשימוש את שמה המקורי, Tower Semiconductor. המיתוג החדש של החברה ייכנס לתוקף בשבוע הבא, בראשון למרץ 2020. החברה הוקמה בשנת 1993 בעקבות מהלך של מנהלי המפעל הישראלי של נשיונל סמיקונדקטור. נשיונל ביקשה לסגור את המפעל במגדל העמק, וקבוצה של מנהלים מקומיים גייסו משקיעים מקומיים, רכשו את המפעל והקימו על בסיסו את חברת טאואר.

בשנת 2008 היא רכשה את חברת Jazz Semiconductor האמריקאית, וכעבור פחות משנה החלה לפעול תחת השם המשותף TowerJazz. המיתוג החדש כולל את כל החברות הבנות של הקבוצה, כולל טאואר הישראלית, ג'אז האמריקאית וחברת TPSCo שבה מחזיקה טאואר-ג'אז ב-51% מהמניות. החברה הוקמה בשנת 2013 לאחר שטאואר קיבלה לידיה שלושה מפעלי ייצור של פנאסוניק באזור הוקוריקו (Hokuriku) ביפן. בחודש דצמבר 2019 מכרה פנאסוניק את חלקה ב-TPSCo לחברת Nuvoton הטאיוואנית, הנמצאת בבעלות Windbond Electronics. העיסקה אמורה להסתיים בחודש יוני 2020.

התמקדות בשוק האנלוגי

החברה הסבירה שהמיתוג החדש מדגיש את התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הבאות, להיות ספקית של רכיבים אנלוגיים מורכבים. במקביל להחלפת השם והלוגו, החברה גם תשנה את כתובת אתר האינטרנט שלה ל-www.towersemi.com. "בשנים האחרונות צמחנו והתפתחנו לחברה גלובלית חזקה", הסביר המנכ"ל ראסל אלוונגר. "אנחנו פועלים לחיזוק מעמד מוביל בעולם הצומח של רכיבים אנלוגיים, תוך התמקדות בחדשנות וביצירתיות".

שבעה מפעלי ייצור בישראל, בארה"ב וביפן

כיום כוללת תשתית הייצור של טאואר שבעה מפעלי ייצור שבבים: ארבעה מפעלים נמצאים בבעלותה המלאה: פאב-1 המייצר בפרוסות סילקון של 150 מ"מ ופאב-2 המייצר רכיבים בפרוסות של 200 מ"מ, וממוקמים במגדל העמק. מפעל נוסף פועל בניופורט ביץ', קליפורניה, ועוד מפעל בסן אנטוניו, טקסס. שני האחרונים מייצרים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ. במקביל היא מנהלת שלושה מפעלים ביפן הנמצאים בבעלות TPSCo המשותפת (שטאואר מחזיקה ב-51% ממניותיה).

שניים מהמפעלים היפניים מייצרים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ והמפעל השלישי, בעיר אוזו ביפן, מייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ"מ. הוא מתמחה בעיקר בייצור רכיבים אנלוגיים ורכיבי RF בגיאומטריה של 45 ננומטר ושל 65 ננומטר.

תחזית צמיחה ב-2020

החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-2.2 מיליארד דולר. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-1.23 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-1.30 מיליארד דולר ב-2018. המנכ"ל אלוונגר העריך שבשנת 2020 החברה תחזור לפסי צמיחה במכירות, במיוחד במחצית השנייה של השנה, בעקבות שידרוג שהיא ביצעה בקווי הייצור שלה, הגדלת קיבולת הייצור ב-300 מ"מ, ובאמצעות רכישות שהיא מתכננת לבצע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: TowerJazz