מדימור מתכננת השקעות חדשות בקו הייצור

4 מרץ, 2020

החברה מתמקדת בייצור רפואי, ומחזיקה בקו SMT המייצר מעגלים בתנאים מבוקרים ומבצעת הרכבות בתקן ISO13485 בחדרים נקיים. מדימור גייסה מפלקס את נטע חזן כמנכ"לית, וכעת היא נערכת להרחבת תשתית הייצור וביצוע השקעות

בתמונה למעלה: קווי ה-SMT מצויים בתוך חדר נקי המותאם לרמת הסטריליות הנדרשת בחדרי ניתוח. צילום: Tectime

חברת מדימור (Medimor) מטבריה, המתמחה במתן שירותי ייצור בקבלנות משנה של ציוד ומיכשור רפואי, מתכננת להרחיב את פעילותה בישראל באמצעות ביצוע השקעות חדשות והרחבת קו הייצור. לפני כשלושה חודשים החברה גייסה את נטע חזן, שהגיעה אליה מחברת פלקס ישראל שבה שימשה כמנהלת התיפעול של האתר במגדל העמק, ומינתה אותה למנכ"לית. בביקור של Techtime באתר הייצור של החברה בטבריה, סיפרה חזן שהחברה נמצאת כיום בתהליך הגיבוש של אסטרטגיית צמיחה.

חזן: "המטרה הראשונית שלנו היא הרחבת הייצור וכניסה לטכנולוגיות מיוחדות הדורשות תנאי-סף גבוהים. אנחנו בוחנים כעת מספר אפשרויות, בהן הקמת אתר ייצור נוסף בישראל, חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברה גלובלית וביצוע רכישות והשקעות – כולל השקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות באמצעות קרן ייעודית הנמצאת כיום בשלבי הקמה".

מתודולוגיה של בדיקות, אימות ותיעוד

חברת מדימור היא חברה יוצאת דופן בנוף הייצור הישראלי. החברה מעסיקה כ-150 עובדים ומתמקדת בייצור מערכות רפואיות. החברה נמצאת בבעלות איש העסקים הקנדי ג'פרי רוייר, שהוא גם הבעלים של חברת גלטרוניקס. למעשה, מדימור הוקמה בשנת 2010 לאחר שגלטרוניקס החליטה להעביר את הייצור שלה לחו"ל. במקום לפטר את העובדים, רוייר הקים על בסיס מתקני הייצור של גלטרוניקס ועובדי הייצור שלה, את חברת מדימור.

מנכ"לית מדימור, נטע חזן: "הייצור של מכשור רפואי שונה מתהליך הייצור מוצרים אלקטרוניים אחרים, ודורש התמחות ייחודית"
מנכ"לית מדימור, נטע חזן: "הייצור של מכשור רפואי שונה מתהליך הייצור מוצרים אלקטרוניים אחרים, ודורש התמחות ייחודית"

במהלך השנים החברה בנתה תשתית ייצור הכוללת חדרים נקיים, תהליכי שטיפה למוצרים רפואיים ומתודולוגיית עבודה ייעודית בהתאם לתקן הרפואי, אשר נבדקה והוסמכה מספר פעמים על-ידי ה-FDA. מדובר בתהליך שנועד להבטיח תקינות מוחלטת של המכשור הרפואי, והכנתו לעבודה מיידית בחדר הטיפולים. כך למשל, שני קווי ה-SMT שהחברה מפעילה ממוקמים בחדר נקי הנמצא תחת בקרה וניטור שוטפים. הכרטיסים היוצאים מקו הייצור נכנסים באופן אוטומטי לחדר הרכבות נקי שבו המערכת הרפואית מורכבת באריזה מיוחדת הנפתחת לאחר-מכן רק בחדר הניתוח עצמו.

מספק הרכיבים למעבדת הבדיקות ולמחסן חומרי הגלם

גם תהליך קליטת הרכיבים עבור המערכת הרפואית נעשה בתנאים מיוחדים. מחלקת אבטחת האיכות אחראית לקליטת הרכיבים וחומרי הגלם. הקליטה מתחילה במעבדת בדיקות שבה החומרים נבדקים לעמידה במפרטי הקבלה: זיהוי רכיבים וחומרים שלא עומדים במפרטי הלקוח, או חומרים שהוכנו שלא בהתאם לדרישות ומדידה של חלקי הפלסטיק והמכניקה כדי לוודא שהם תואמים למידות המדוייקות שהוזמנו. עבור חלק מהרכיבים מוגדרים תהליכי קליטה ייחודיים, הכוללים מעבר לחדרים ייעודיים לצורך ביצוע שטיפה, ניקוי וייבוש בתנאי חדר נקי.

לדברי מנהל הפיתוח העסקי והמכירות של מדימור, עופר אלכסנדר, כל התהליכים מתועדים בקפדנות. "מחלקת ההנדסה שלנו מתכננת את תהליך הייצור ואחראית על תכנון הבדיקות הנדרשות לעמידה בתקן הרפואי ISO13485". כך למשל, כאשר ביקרנו במפעל, נבדקה בו מכונת סגירה של שקיות איחסון שלקוח סיפק לחברה עבור המוצרים שלו. למרות שהלקוח סיפק את מכונת הייצור, החברה לא הכניסה אותה לקו הייצור לפני שהיא ביצעה בעצמה את בדיקות האיכות של האריזות.

הרכבת מערכות רפואיות בחדר סטרילי. הכרטיסים מגיעים מקו ה-SMT הנקי, הנראה מעבר לחלון מימין
הרכבת מערכות רפואיות בחדר סטרילי. הכרטיסים מגיעים מקו ה-SMT הנקי, הנראה מעבר לחלון מימין

"בנינו יכולת של ייצור בוטיק עבור חברות סטארט-אפ", אמרה נטע חזן. "תהליך הייצור של מכשור רפואי דורש התמחות ייחודית השונה מאוד מתהליך הייצור של מוצרים אלקטרוניים אחרים. להערכתי אנחנו אחד מהגופים הבודדים בארץ המתמחה בייצור של מכשור רפואי. המטרה שלנו היא להעמיק את שירותי הערך שאנחנו מספקים לתעשייה, ולשמש עוגן תעסוקתי בטבריה והסביבה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות