מלאנוקס רוכשת את Titan IC האירית

4 מרץ, 2020

טיטאן פועלת מבלפאסט ומעסיקה כ-30 עובדים. תשמש כמרכז המחקר והפיתוח של מלאנוקס בתחום הבינה ברשת. העיסקה מלמדת שמלאנוקס החליטה לחזק את יכולות הגנת הסייבר של כרטיסי הרשת החכמים שלה

בתמונה למעלה: כרטיס רשת חכם של מלאנוקס המבוסס על מעבדי BlueField. טיטאן סייעה בפיתוח

חברת מלאנוקס (Mellanox) חתמה על הסכם סופי לרכישת חברת Titan IC מבלפאסט, אירלנד. היקף העיסקה לא נמסר, אולם הוא הוערך אתמול בכ-15-25 מיליון דולר. חברת טיטאן פיתחה טכנולוגיה לאיתור מהיר של תבניות ברשת, דוגמת רצפים, מילות מפתח ונוזקות, באמצעות שימוש בטכנולוגיית ניתוח ביטויים (Regular Expressions – RegEx).

התוכנה של החברה נמכרת ללקוחות במתכונת של קניין רוחני המשולב בשבבי ASIC, FPGA ו-SoC. בנוסף, היא מספקת כרטיס פיתוח המבוסס על רכיב FPGA של חברת Xilinx. החברה מעסיקה כ-30 עובדים ובעקבות העיסקה היא תשמש כמרכז המחקר והפיתוח של מלאנוקס בתחום הבינה ברשת. טיטאן הוקמה לפני כ-10 שנים ופיתחה את הטכנולוגיה בחשאי. בשנת 2012 היא החלה לפעול בגלוי ולמכור אותה ליצרניות שבבים.

הפיתוח המשותף הפך לעיסקת רכישה

שתי החברות מכירות היטב אחת את השנייה. חברת טיטאן סייעה למלאנוקס לשלב את טכנולוגיית Regular Expression Processor בקו מעבדי BlueField של מלאנוקס, שהם שבבים הנמצאים בליבת כרטיסי התקשורת החכמים של מלאנוקס (SmartNIC) עבור מערכי איחסון ומיחשוב גדולים מאוד. מלאנוקס מסרה שהעיסקה תסייע לשלב את הטכנולוגיה בכל מוצריה, ובהם גם במעבדי התקשורת ConnectX, בפתרונות I/O Processing Unit ובכרטיסי הרשת החכמים שלה.

נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, אמר שבינה ברשת היא טכנולוגיה חשובה "כאשר היא משולבת במוצרי הקישוריות שלנו: מתגים, כרטיסי רשת חכמים ו-IPUs. בעקבות הרכישה הזו, מסתכמות השקעות המו"פ שלנו עד כה ביותר מ-1.2 מיליארד דולר, ובהן השקעות בהיקף של יותר מ-53 מיליון דולר, שנעשו בחברות סטארט-אפ אשר מקדמות את אסטרטגיית הרשת החכמה שלנו". העיסקה מלמדת שמלאנוקס מתכננת לשלב יכולות סייבר בכרטיסי הרשת החכמים שלה.

האסטרטגיה: העברת הגנת הסייבר מהמעבד אל כרטיס התקשורת

כיום הכרטיסים מספקים יכולת האצה והסטת עומסים מהמעבד המרכזי, ומשחררים אותו ממטלות עיבוד התקשורת לטובת משימות הליבה שלו. עיסקת טיטאן מלמדת שמלאנוקס החליטה לה רחב את היקף מטלות הסייבר המבוצעות באמצעות כרטיסי הרשת ושלחרר יותר עומסים מהמעבד המרכזי. לדבר יתרון נוסף: גילוי תקיפות סייסר ברמת הרשת מצמצפ את פוטנציאל הנזקים הנגרמים למידע המצוי במחשבים עצמם. מייסד משותף ומנכ"ל טיטאן, נואל מק'קנה, רמז על האסטרטגיה הזאת כשאמר שכעת, כחלק ממלאנוקס, "נוכל להשיג יכולות חדשות לבינת סייבר, איתור והגנה מפני פריצות ויישומי ניתוח נתונים מתקדמים".

Titan IC היא מובילה עולמית בתחום התאמת דפוסים מורכבים במהירות גבוהה ובדיקת תנועה באינטרנט בזמן אמת ליישומי סייבר וניתוח נתונים מתקדמים. מנוע האצת הבינה בחומרה ברשת המתוחכם RXP, מתיר עומסי מחרוזת ביטויים רגילים (RegEx) והתאמת תוכנות זדוניות, ובכך משחרר ליבות מעבד ומספק תפוקה מהירה ויעילות מוגברת. להערכת מלאנוקס, היכולת של מנוע RXP להתמודד עם תפוקה גבוהה, עומק הכללים ומורכבות היא משלימה אידיאלית לפתרונות שלה, הכוללים רשת נתונים מהירה, אחסון ומאיצי קריפטו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: מלאנוקס