ארגוס וחברת NXP הכריזו על מעבד איתרנט מאובטח עבור כלי-רכב

15 מרץ, 2020

NXP תטמיע את פתרון האבטחה של ארגוס במעבד חזק לרשתות איתרנט ברכב. יותר ויותר יצרניות רכב משתמשות באיתרנט כחלופה לארכיטקטורת CAN

חברת הסייבר ארגוס (Argus) ויצרנית הסמיקונדקטור האירופית NXP ישתפו פעולה ויציעו פתרון משותף להגנה על רשתות איתרנט בכלי-רכב. במסגרת שיתוף הפעולה, פתרון אבטחת הסייבר של ארגוס יוטמע במעבד המרכזי החדש של NXP לרשתות איתרנט בכלי-רכב. שתי החברות יציגו את הפתרון המשותף באירוע מקוון בסוף החודש.

בשנים האחרונות יותר ויותר יצרני רכב מבססים את הארכיטקטורה הפנימית של מערכות הרכב על תקשורת איתרנט, והיא הופכת לחלופה לארכיטקטורת ה-CAN המקובלת. היתרונות של תקשורת איתרנט היא יכולתה להעביר מידע בקיבולת ובקצבים גבוהים וכך לתמוך ביישומי בטיחות (ADAS), בתקשורת שבין המחשב המרכזי ליחידות השליטה והבקרה ומערכות מידע ובידור. ארגוס מפתחת פתרון הגנה לשתי הארכיטקטורות. במסגרת שיתוף הפעולה עם NXP, ייעשה שימוש בפתרון המיועד לאבטח רשתות איתרנט בכלי-רכב. הפתרון, המתבסס על מנוע שפיתחה החברה על סמך מחקרים והניסיון שלה, מסוגל לזהות חדירות לרשת שעשויות לסכן את מערכות הרכב. בכל פעם שמזוהה התנהגות חריגה נשלחת התרעה אל מרכז האבטחה של יצרן הרכב כדי שניתן יהיה לבצע בדיקה מעמיקה על מקור החריגה..

חברת NXP שמרכזה בהולנד, נחשבת לאחת מספקיות הגדולות ביותר של שבבים לתעשיית הרכב, והתעשייה הזאת מהווה מוקד מרכזי באסטרטגיה שלה. המעבד של NXP מתבסס על מעבד מרובה-ליבות של Arm וכולל מאיצים אשר מסייעים
להוריד את העומס מהמעבד ולהקצות את המשאבים ליישומים עצמם. לפי NXP, המעבד החדש חזק פי 10 מהדור הקודם. ל-NXP יש שיתוף פעולה עם חברת סייבר ישראלית נוספת, SafeRide, עליו הכריזה לפני מספר שבועות.

שיתוף פעולה עם מכון תקנים גרמני

בהודעה המשותפת ציינו ארגוס ו-NXP כי הפתרון המשותף יאפשר ליצרניות רכב לפתח יישומים מתקדמים יותר לרכב תוך עמידה ברגולציות של האיחוד האירופי (UNEC). "הפתרון המשולב יאפשר ליצרניות רכב להאיץ את הפיתוח והפריסה של מערכות ADAS ורכזות (gateway) חדשניות ויישומי נהיגה נוספים, תוך הקפדה על אבטחת הסייבר. ביחד עם NXP אנחנו מגנים על המערכות הקריטיות ביותר ברכב," אמר ניר רוזן, סמנכ"ל המוצר של ארגוס.

חברת ארגוס סייבר הוקמה בשנת 2013 על-ידי שלושה יוצאי יחידה 8200, ופיתחה אסטרטגיית אבטחה רב-שכבתית המבוססת על סדרת כלים המנטרים את כל משאבי המיחשוב והתקשורת ברכב. בחודש נובמבר 2017 היא נמכרה לחברת קונטיננטל הגרמנית בעיסקה שהיקפה נאמד בכ-450 מיליון דולר. כיום היא פועלת כחברה עצמאית בבעלות חברת Elektrobit. אלקטרוביט היא חברת תוכנה עצמאית הנמצאת בבעלות קונטיננטל, ומספקת תוכנות לכלי-רכב בתחומים דוגמת הרכב המקושר, ממשקי אדם-מכונה (HMI), ניווט, מערכות סיוע לנהג ויחידות בקרה אלקטרוניות (ECU). בדצמבר חתמה ארגוס על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מכון התקנים ובדיקות הרככב הגרמני DEKRA, שבמסגרתו תהיה ארגוס אחראית על קביעת תו התקן של DERKA בתחום אבטחת הסייבר לכלי רכב, ותבצע את מבחני הסייבר לדגמים ומערכות של יצרניות רכב וחברות Tier-1 שירצו לזכות בתקן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות , סמיקונדקטורס