NXP תטמיע את פתרון הסייבר של סייפ-רייד ברכזות תקשורת ממונעות

19 דצמבר, 2019

הפתרון של סייפ-רייד מרמת החייל לומד את ההתנהגות התקינה של מערכות הרכב ומזהה דפוסים חריגים. מייסד החברה ל-Techtime: "המעבדים החדשים של NXP מאפשרים לרכב להגן על עצמו (בקצה הרשת)"

יצרנית השבבים האירופית, NXP, תטמיע את טכנולוגיית הגנת הסייבר של חברת SafeRide מרמת החייל בדור הבא של רכזות התקשורת לרכב שהיא תוציא לשוק. מדובר בשיתוף פעולה מסחרי אסטרטגי ראשון של החברה בתעשיית הרכב. חברת NXP שמרכזה בהולנד, נחשבת לאחת מספקיות הגדולות ביותר של שבבים לתעשיית הרכב, והתעשייה הזאת מהווה מוקד מרכזי באסטרטגיה שלה.

הטכנולוגיה של סייפ-רייד, VSentry Edge AI, לומדת באופן עצמאי וללא צורך במיפוי מוקדם, באמצעות אלגוריתמים של למידת-עומק את דפוסי ההתנהגות הנורמליים של מערכות התקשורת ברכב. על סמך המאפיינים של ההתנהגות הנורמלית, המערכת מנטרת את תעבורת המידע ברכב ויודעת לזהות כל דפוס חריג, לסווגו להתריע מפניו בזמן אמת.

חברת סייפרייד הוקמה לפני 4 שנים על-ידי המנכ"ל יוסי ורדי והטכנולוג הראשי חיליק שטיין, וביצעה עד כה סבב גיוס אחד, אשר כלל שתי משקיעות מוסדיות אסטרטגיות: חברת Naspers מדרום אפריקה, המחזיקה בכשליש ממניותיה של ענקית האינטרנט הסינית Tencent, וחברת ST Engineering שהיא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בסינגפור.

ללמוד את ההתנהגות הנורמלית של הרכב

הפתרון של סייפר הוא פתרון משובץ, המוטמע ברכזת התקשורת של הרכב. בארכיטקטורה הפנימית של הרכב, הרכזת (gateway) הינה למעשה המחשב המרכזי האחראי על ההפרדה והתקשורת בין הרשתות השונות, הממשקים ויחידות הבקרה והשליטה ברכב. לפי NXP, כמחצית מכלי-הרכב החדשים מתבססים על שבבי התקשורת שלה. בשיחה עם Techtime מסביר מנכ"ל סייפרייד יוסי ורדי כי "הטמעת פתרון מבוסס למידת-עומק על הרכזת מייתר את הצורך בשימוש בפיירוול וגם לא מצריך עדכונים שוטפים".

הדור הבא של רכזות תקשורת ממונעות

כדי לתת מענה לנפחי התעבורה והשירותים החדשים בתחום הרכב המקושר והאוטונומי, משיקה NXP דור חדש של רכזות תקשורת המתבססות על מעבדי 64-ביט מרובי ליבות של ARM. כוח העיבוד המשודרג הזה מאפשר לבצע יותר יישומים בקצה, ולמעשה מאפשר לבצע את ההטמעה ברכב של הפתרון של סייפ-רייד, המחייב כוח עיבוד משמעותי, שעד כה ניתן היה לבצע בעיקר בענן. ורדי: "הפתרון שלנו מיועד לדור החדש של רכזות NXP. מערכות ה-gateway הישנות התבססו על מיקרו-מעבדים ולכן היתה להן מגבלת עיבוד משמעותית. הדור החדש כולל מעבד חזק המסוגל לבצע חישובים מורכבים בהרבה".

אנליזה של עותק וירטואלי של הרכב

למרות שבסינרגיה שבין המעבדים החזקים של NXP והפתרון של סייפרייד מרכז הכובד של הגנת הסייבר עוברת לקצה הקשת (המכונית עצמה), החברה פיתחה גם מודולים כבדים יותר המיועדים להתבצע בענן. "המודולים האלה מספקים פתרון משלים ליצרן הרכב או למנהלי הצי. הם מאפשרים לשאוב את הנתונים שניצברו בכלי-הרכב ולייצר עותק וירטואלי של הרכב, שעליו ניתן להריץ מודלים מתימטיים נוספים ולאתר חריגות בפעילות הצי".

זיהוי גם תקלות ושימוש פסול

במסגרת פיילוט שערכה סייפ-רייד עם יצרן רכב אירופי, אשר עתיד להשתמש ברכזות החדשות של NXP, גילתה החברה פוטנציאל נוסף שגלום בטכנולוגיה שלה. "המודולים שלנו מיועדים בראש ובראשונה לאתר חריגות סייבר, אולם גילינו שהאלגוריתמים שלנו מאפשרים לזהות גם חריגות נוספות שהן בעלות ערך עבור יצרן הרכב, כמו למשל התפתחות תקלות ברכב, בעיות בקוד וגם שימושים פסולים שעושה הנהג ברכב, למשל גניבת דלק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: NXP , SadeRide , יוסי ורדי