אסף רוזנהק מונה למנכ"ל סאטקום, דן זיצ'ק ינהל את חלל תקשורת

19 מרץ, 2020

רוזנהק היה סמנכ"ל המכירות של החברה. עוד הוחלט כי יו"ר הדירקטוריון עמי ברלב יגביר את מעורבותו בחברה. הכנסותיה של סאטקום, המספקת שירותי קישוריות בעיקר באפריקה, צמחו ב-23% בתשעת החודשים הראשונים של 2019

סאטקום מערכות (Satcom) הודיעה אתמול (ד') על שינויים בהנהלת החברה. במסגרת השינויים, אסף רוזנהק, שעובד בסאטקום כ-9 שנים ובשנה האחרונה שימש כסמנכ"ל המכירות של החברה, מונה לתפקיד מנכ"ל החברה. המנכ"ל היוצא דן זיצ'ק, שכיהן בתפקיד במשך 8 שנים, יעבור לנהל את חברת חלל תקשורת, המפעילה את הלוויין עמוס-17, וזאת לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם דויד פולאק בחודש אוקטובר.

סאטקום מספקת שירותי קישוריות לוויינית וסיבית למפעילות תקשורת בעיקר במדינות אפריקה השחורה, שוק היעד העיקרי שלה, שהיה אחראי לכ-80% מהכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2019. הכנסותיה של סאטקום צמחו באותה תקופה ב-23% והסתכמו ב-42.3 מיליון דולר. צבר הזמנות עמד, נכון לסוף הרבעון השלישי, על סך של כ-53 מיליון דולר עד לשנת 2023.

בסאטקום מסרו כי רוזנהק, שייכנס לתפקידו מיידית, הינו בעל היכרות קרובה עם לקוחות החברה ובמהלך שנותיו בחברה קידם עסקאות ביבשת אפריקה ובכלל זה בליבריה, סיירה לאון, זמביה, גאנה, קניה, דרום סודן ועוד. טרם הצטרפותו לסאטקום כיהן רוזנהק כסמנכ"ל מערכות מידע בחברת סלקום ליבריה, חברת סלולר בבעלות קבוצת LR הישראלית.

עוד במסגרת השינויים הוחלט שיו"ר דירקטוריון החברה, עמי ברלב, יחזק את מעורבותו בחברה וישמש כ"יו"ר דירקטוריון פעיל", ויפעל להובלת האסטרטגיה של החברה, תוך דגש על פעילות המימון של החברה ופעילות מול שוק ההון.

חברה ללא בעלים

בעקבות פירוק קבוצת יורוקום בחודש מאי 2018, שהחזיקה בשילטה על סאטקום, החברה מתנהלת כבר יותר משנה ללא בעלות עסקית ברורה. כיום מוחזקות מניותיה בידי המפרקים שמינה בית המשפט,אשר מחפשים רוכש לנכסי החברה. באוגוסט 2018 זכתה חברת Liquid Telecom מדרום אפריקה (מתחרה של סאטקום) במכרז שקיימו המפרקים, לאחר שהגישה הצעה לרכישת החברה ב-29 מיליון שקל. ואולם, משרד התקשורת לא אישר את העסקה והמיזוג בוטל. גם ניסיון של אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ', לגבש קבוצת משקיעים לרכישת החברה לא עלה יפה, ומאז לא דווח על מגעים עם גורמים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מינויים , תקשורת