uLabs מפתחת טכנולוגיה לזיהוי COVID-19 על-ידי אולטראסאונד

25 מרץ, 2020

"מדובר בשיטה פיסיקלית טהורה. לא כימית ולא ביולוגית. לאחר הבדיקה ניתן להשמיד את הווירוסים בתוך המבחנה הנבדקת באמצעות חשיפתם לזעזועים חזקים המרסקים אותם"

חברת uLabs הממוקמת במתחם החדשנות Bio House בהדסה עין כרם בירושלים, נמצאת היום בשלבי גיוס הון ראשוני בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר, במטרה לפתח מכשיר נייד לזיהוי מהיר של וירוסים באמצעות זעזועים על-קוליים (אולטרא-סוניים). כך סיפר ל-Techtime מנכ"ל החברה, מישה פקניאב-הלוי (בתמונה למעלה).

הרעיון מבוסס על טכנולוגיה של חברת NDT Ultrasonics, אשר מתמחה בביצוע בדיקות לא פולשניות של נוזלים (Non Destructive Testing) באמצעות אולטראסאונד. הטכנולוג הראשי של שתי החברות, ד"ר אליק פרייב, סיפר שהרעיון מבוסס על היכולת לבצע הפרדה של חלקיקים בתוך נוזל, באמצעות שליטה בזעזועים הקוליים.

חברת NDT Ultrasonics פיתחה פלטפורמה לניטור ההרכב של נוזלים ביולוגיים וטיפול בזיהומים בתוך הנוזלים, באמצעות שימוש בגלי קול בתדר גבוה בתוך גוף גלילי (cylindrical ultrasonic waves). מכיוון שהגלים האלה מגיבים בתנאים מסוימים לקרינת לייזר, ניתן לקבל תוצאות מהירות באמצעות בדיקה אופטית. לטכנולוגיה הזאת יישומים רבים, דוגמת בדיקת איכות מי השתייה, רמת הטריות של חלב לשתייה, מצב התייבשות האדם באמצעות בדיקת נוזל הדם, בדיקת קצב הקליטה של שתלים דנטליים, בדיקת ההרכב של נוזלים שונים ועוד.

בדיקת הווירוסים והשמדתם במכונה אחת

לדברי פרייב, החברה מפתחת כעת מכשיר אשר יידע להפריד את כל החלקיקים בנוזלי גוף שגודלם הוא 100-200 ננומטר, שזהו הגודל הטיפוסי של וירוס הקורונה, ולמדוד את מספרם. פרייב: "מדובר בשיטה פיסיקלית טהורה. לא כימית ולא ביולוגית. לאחר הבדיקה ניתן להשמיד את הווירוסים בתוך המבחנה הנבדקת באמצעות חשיפתם לזעזועים חזקים המרסקים אותם". בשלב הראשון החברה מתכננת לפתח בתוך מספר חודשים מכשיר שיזהה את כמות הווירוסים בנוזלי גוף, כדי שניתן יהיה לקבל חיווי מהיר האם לשלוח אותם לביצוע בדיקת PCR (המזהה את החומר הגנטי RNA של וירוס הקורונה).

בשלב הבא, החברה מאמינה שהטכנולוגיה שלה תוכל לזהות את וירוסי הקורונה עצמם, באמצעות ניטור של חומרים המייצרים תגובה ספציפית עם הווירוס COVID-19. חברת uLabs יצאה בתחילת החודש מתוך חברת NDT Ultrasonics. מייסדיה הם אליק פרייב, המנכ"ל מישה פקניאב-הלוי, שלמה פרגמנט ומיקי פאר, הבעלים של קבוצת אינווייב (Innowave Group). כיום uLabs מעסיקה 7 עובדים. לדברי פאר, החברה החלה במגעים עם משקיעים פרטיים ועם רשות החדשנות, ומתכננת להגיש בקשה להצטרפות לתוכנית מחקר של האיחוד האירופי במסגרת EIC – European Innovation Council.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה