UVEye הוסיפה לסורק הרכב גם גלאי תרמי לאיתור חולים

5 אפריל, 2020

המערכת פותחה במקור לצורך סריקה אוטומטית של כלי-רכב כדי לאתר תקלות מכניות ומטענים חשודים, ומותקנת בגרסאות שונות בחברת וולוו ובמוסכי טויוטה. "ציי משלוחים ואמבולנסים מעוניינים ביכולת החדשה"

חברת UVEye הישראלית, אשר פיתחה סורק דיגיטלי אוטומטי לאיתור תקלות מכניות ומטענים חשודים בכלי-רכב, הוסיפה כעת למערכת שלה גם גלאי תרמי המאפשר למדוד את טמפרטורת הגוף של הנוסעים ברכב. המערכת מודדת את חומם ברמת דיוק של עד 0.3 מעלות (בתמונה למעלה), ומיועדת לזהות אנשים הלוקים בחום גבוה, ועשויים להיות חשודים כחולי קורונה. המערכת של UVEye מבצעת את המדידה באופן אוטומטי מרחוק ואפילו תוך כדי נסיעה.

בשיחה עם Techtime סיפר סמנכ"ל השיווק של החברה, ירון סגיב, כי התוספת למערכת בוצעה בעקבות בקשות מצד לקוחות החברה בעולם. "בנוסף לניטור המצב המכני וטיב הצמיגים, המערכת תוכל גם לוודא שלנהגים אין חום, המהווה תסמין ראשוני לקורונה". הפתרון מאפשר להוסיף מרכיב של בקרה בכניסה למתחמים רגישים כמו בתי-חולים, בתי-אבות וכדומה. סגיב: "יש עניין רב ביישום הנוסף בקרב הלקוחות הקיימים, בעיקר בתחום ציי המשלוחים, ואמבולנסים באירופה ובארצות הברית. רשת מוסכים גדולה בארצות הברית מעוניינת להתקין את המערכות לקראת החזרה לשגרה, כדי לשמור על בטיחות המכונאים והצוות מפני אנשים עם חום בכניסה למוסך, בבדיקת רישוי או במגרשי מכירות יד-שנייה״. 

שיתופי פעולה עם וולוו, טויוטה, דיימלר וסקודה

חברת UVEye פיתחה מערכות סריקה מבוססות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית לזיהוי אוטומטי של כשלים מכניים, חריגות, תקלות ומטענים חשודים בכלי-רכב. המערכת ממשפחת Atlas החדשה כוללת כמה עשרות מצלמות וחיישנים במתקן דמוי שער שהמכונית עובדת דרכו בנסיעה איטית. במהלך הנסיעה היא מצולמת מזוויות רבות, וכל התמונות מנותחות על-ידי האלגוריתם שפותח בחברה, אשר מזהה את הרכב, מבצע מדידות ומאתר חריגות מהמיפרט של היצרנית.

בתחילת דרכה, ייעדה UVEye את הטכנולוגיה לתחום ביטחון הציבור והשיקה מערכת המותקנת בכניסה לחניונים, מרכזי קניות ועמדות בידוק בכביש. היא מבצעת סריקה של החלק התחתון של הרכב במטרה לאתר מטענים חשודים ואפילו כלי-רכב גנובים. אומנם החברה ממשיכה לפעול בשוק הביטחוני והמערכות שלה מוטמעות במעברי גבול, בנקים, שגרירויות, נמלי אוויר ותעופה, תחנות כוח, בתי כליאה ועוד, אולם היא שינתה את המיקוד העסקי שלה ופועלת כיום בעיקר מול תעשיית הרכב האזרחית.

לחברה כבר יש שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מספר יצרניות רכב בינלאומיות, ובהן טויוטה, דיימלר, סקודה, וכעת גם וולוו, כמו גם חברות ביטוח, לוגיסטיקה, השכרה וציי רכב ומשאיות. החברה נוסדה ב-2016 על ידי אמיר חבר, המשמש כמנכ"ל, ואוהד חבר, המשמש כסמנכ"ל. מטה החברה נמצא בניו יורק ומרכז הפיתוח פועל מתל אביב. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , משבר הקורונה , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: UVEye , בדיקת קורונה