ההסגר העולמי הזניק את מניית סרגון

6 אפריל, 2020

המנייה זינקה ב-25% לאחר שדיווחה על הזמנות בהיקף חורג מהרגיל עבור פלטפורמת התמסורת שלה. מפעילות תקשורת מגדילות את קיבולת הרשתות כדי לעמוד בדרישה לרוחב פס כאשר מדינות רבות בעולם נמצאות בהסגר

מנייתה של חברת סרגון (Ceragon) מזנקת הערב (ב') במהלך המסחר בנסד"ק בכ-25%, לאחר שהחברה דיווחה על גידול גבוה מהמצופה ההזמנות למערכות תמסורת אלחוטיות, על רקע העלייה הגדולה בתעבורת האינטרנט בעולם בשבועות האחרונים. להערכת החברה, התופעות הקשורות למאבק בקורונה – עבודה מהבית ועלייה בתעבורת התקשורת – יאיצו את המעבר לדור החמישי ויחזירו אותה לצמיחה, לאחר שנה של ירידה חדה במכירות.

החברה דיווחה על כמות גדולה של הזמנות שהתקבלה לקראת סוף חודש מרץ, כלומר בשיא משבר הקורונה. "המציאות החדשה הזו עשויה להגביר את הביקוש לפתרונות התמסורת של סרגון מצד מפעילות תקשורת שמתחילות להיערך ליום שאחרי הקורונה," היא מסרה בעידכון העסקי שפירסמה. מנכ"ל ונשיא סרגון, עירא פלטי (בתמונה למעלה), אמר שלקוחות החברה מגדילות את קיבולת הרשתות כדי לתת מענה לזינוק בצריכה. "אני מאמין כי אנחנו עדים למפנה ארוך טווח. הצורך ברוחב-פס רחב יותר בין התאים הסלולריים לליבת הרשת יישאר גם לאחר שוך המשבר, ויאיץ את המעבר לדור החמישי. לדעתי לסרגון יהיה תפקיד מפתח בתהליך".

מניית סרגון בנסד"ק מגיבה לעלייה בדרישה לציוד תקשורת
מניית סרגון בנסד"ק מגיבה לעלייה בדרישה לציוד תקשורת

זינוק של עשרות אחוזים בתעבורת הרשת

הביקוש המוגבר נובע מהדרישה מצד מפעילות התקשורת לרוחב-פס גדול יותר בשל העומס החריג על רשתות האינטרנט והסלולאר בעקבות המעבר של ארגונים רבים למתכונת של עבודה-מרחוק והגידול בצריכת התוכן של האנשים המבלים יותר זמן בבית. כך למשל, בבריטניה דיווחה מפעילת התקשורת BT על עלייה של כ-60% בתעבורת הרשת בימים הראשונים שלאחר החלת הסגר במדינה, וחברת Vodaphone דיווחה על עלייה של כ-50% בעומס בחלק מהשווקים שבהם היא פעילה. בעקבות כך, חלק משירותי הסטרימינג כמו נטפליקס, יוטיוב ודיסני אף הפחיתו מאיכות התמונה בשירותיהן כדי להוריד את העומס על תשתית התקשורת.

עם זאת, בעדכון העסקי ציינה החברה כי ההכנסות ברבעון הראשון צפויות להיפגע משמעותית, וזאת בשל העיכובים בעבודות התשתית של מפעילות תקשורת ברחבי העולם וקשיים באספקת ההזמנות בשל ההגבלות השונות ונפח הטיסות המצומצם. בעקבות כך, החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון ל-55-57 מיליון דולר, לעומת תחזיתה הראשונית להכנסות של 70 מיליון דולר לערך. ואולם, בחברה מקווים כי ככל שיוסרו ההגבלות, היא תוכל להעלות הילוך ולעמוד בביקושים המצטברים.

רשת תקשורת בבית חולים צף

לפני מספר ימים דיווחה סרגון כי MavianMax, ספקית אינטרנט איטלקית, השתמשה בפלטפורמת התמסורת שלה, IP-20C, כדי להקים רשת תקשורת המבוססת על גלים מילימטריים בספינת-שיט של חברת הספנות Grandi Navi Veloci, שהוסבה לבית חולים צף לחולי קורונה. רשת התקשורת, שהוקמה תוך ימים ספורים, תומכת במערכות הרפואיות ובשיחות וידיאו בין החולים לבין רופאים ובני משפחה. בהמשך צפויה לקום בספינה יחידת טיפול נמרץ.

סרגון מספקת פלטפורמות לתמסורת אלחוטית (Backhaul) המקשרות בין תאים סלולריים וליבת הרשת, ומאפשרות למפעילות תקשורת להרחיב את הקיבולת של הרשת הסלולרית שלהן. בשנים האחרונות החברה היתה מצויה בצמיחה מרשימה, בעיקר הודות לתהליך המעבר מרשתות הדור השלישי (3G) לרשתות הדור הרביעי (LTE) בשווקים מתפתחים כמו הודו ואמריקה הלטינית.

אולם בשנת 2019 חל מפנה שלילי בפעילות העסקית של החברה, בעיקר בגלל קיפאון בשוק הטלקום ההודי שהוא שוק היעד העיקרי של החברה. הדבר הוביל לירידה של 17% בהכנסותיה השנתיות להיקף של כ-286.5 מיליון דולר ולהפסד נקי של 2.3 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , דור חמישי , חדשות , משבר הקורונה , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: סרגון , עירא פלטי