אלביט הגישה הצעת רכש למניות הציבור בעשות

7 אפריל, 2020

מציעה סכום כולל של 24.8 מיליון שקל תמורת 15% ממניות החברה, הנמצאות בידי הציבור. שאר המניות נמצא בבעלות תעש הנמצאת בבעלות אלביט. עשות מייצרת באשקלון מכלולים מכניים לכלי-רכב משוריינים כבדים ולמנועי סילון

בתמונה למעלה: החלקים בטנק המרכבה אשר מיוצרים בחברת עשות אשקלךון

חברת אלביט הגישה הצעת רכש לקניית כל מניות הציבור בחברת עשות אשקלון, בסכום כולל של 24.8 מיליון שקל. חברת עשות נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 151.5 מיליון שקל. רוב מניותיה (כ-85%) נמצאות בידי חברת תעש שאותה רכשה אלביט בנובמבר 2018 תמורת כ-495 מיליון דולר. שאר המניות של עשות (כ-15%) נמצאות בידי הציבור. הצעת הרכש מתבצעת על-ידי חברת תעש, אשר מציעה תשלום במזומן עבור המניות, לעת עתה עד ל-26 לאפריל 2020.

חברת עשות אשקלון מעסיקה כ-520 עובדים ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-151.4 מיליון שקל. החברה מספקת מערכות מכניות, ממסרים מכניים ורכיבים בתחומי הרכב, הביטחון והחלל, המיוצרות במפעל באשקלון. אלביט מנסה לנצל הזדמנות יוצאת דופן: בעקבות הדו"ח השנתי של עשות שהוגש באמצע מרץ, צנחה מנייתה בבורסה ממחיר של כ-8.3 שקלים למחיר של 4.6 שקלים, ובימים האחרונים התאוששה במעט למחיר של 6.45 שקלים. אלא שבעקבות ההצעה של אלביט זינקה המנייה בבורסה בתל אביב בכ-25% למחיר של כ-8 שקלים. יכול להיות שאלביט תיאלץ לעדכן את הצעתה או להמתין להזדמנות נוספת.

אלביט מחזקת את חטיבת היבשה

במידה והעיסקה תצא לפועל היא מחזקת את חטיבת היבשה של אלביט והופכת אותה ליצרנית ציוד צבאי כבד בקנה מידה מלא. עשות מייצרת ממסרות ראשיות, הינעים סופיים ומערכות מתלים לרכב קרבי משוריין. בתחום האזרחי היא מייצרת ממסרות, מחברים ותת-מערכות למנועי סילון ומסוקים. בנוסף, היא מחזיקה בחברה הבת Reliance Gear בארה"ב הממוקדת בעיבוד שבבי ובייצור גלגלי שיניים לשימושים בתעשיות הדפוס, התשתיות, הכרייה, האנרגיה והתעופה.

בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-297.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-344.4 מיליון שקל ב-2018. עשות היא ספקית מכלולים מרכזית של מערכת הביטחון הישראלית, ובשנת 2019 תפסו המכירות למערכת הביטחון כ-64% מכלל מכירותיה (190 מיליון שקל). לכן יש למכירות החברה תלות גבוהה מאוד בתקציב הביטחון ובתוכניות הרכש של צה"ל. על הרקע הזה ייתכן והירידה במכירות תתמשך, שכן היא צופה ירידה בביקוש בארץ ובעולם לכלי רק"מ זחליים, החל משנת 2020.

לפני חודש היא קיבלה הזמנות ממשרד הביטחון בסכום של כ-133 מיליון שקל לייצור ממסרות, מתלים והינעים לרק"ם, אשר תסופקנה עד לחודש ינואר 2023.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , עשות , תעש