MaxLinear הגרמנית רוכשת את חטיבת הבית החכם של אינטל

7 אפריל, 2020

העיסקה כוללת כ-300 עובדים ישראלים הממוקמים כיום במרכז הפיתוח של אינטל בפתח תקווה. החטיבה מפתחת שבבי Wi-Fi ואיתרנט, ומכירותיה מסתכמות בכרבע מיליארד דולר בשנה. העיסקה מכפילה גודלה של מקסלינאר

בתמונה למעלה: מרכז הפיתוח של חברת אינטל בפתח תקווה

חברת מקסלינאר (MaxLinear) מקליפורניה רוכשת את חטיבת הבית החכם של חברת אינטל (Home Gateway Platform Division) בעיסקת מזומנים בהיקף של 150 מיליון דולר. החטיבה מפתחת שבבי Wi-Fi, איתרנט ורכיבי גישה ביתיים. היא מעסיקה כ-1,000 עובדים, מתוכם כ-300 עובדים במרכז הפיתוח של אינטל בפתח-תקווה. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של 2020 וצפויה להגדיל את מכירות החברה בכ-240-280 מיליון דולר בשנה.

יו"ר ומנכ"ל החברה, ד"ר קישור סינדריפו, אמר שהרכישה תגדיל את מגוון פתרונות החברה עבור יישומים בתוך הבית ומחוץ לבית, כולל יישומי IoT. החטיבה הוקמה באינטל בעקבות סדרה של עסקאות רכישה לאורך השנים. בשנת 2010 היא רכשה את חטיבת מודמי הכבלים מחברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), שפעלה מישראל ושהוקמה בעקבות רכישת ליבית הישראלית בשנת 1999, ומיד לאחר מכן גם רכישת חברת Butterfly. הקבוצה קיבלה חיזוק בתחום הבית החכם בשנת 2015, כאשר אינטל רכשה את חברת לנטיק הגרמנית, שהחזיקה מרכז פיתוח ישראלי אשר התמקד בתחום התקשורת האלחוטית לטווח קצר (WLAN).

חברת מקסלינאר הוקמה בשנת 2004 ועוסקת בפיתוח שבבי תקשורת מבוססי CMOS עם התמקדות בתחומים כמו תקשורת אלחוטית, תקשורת לוויינית ותקשורת אופטית, הנמכרים ליצרניות ציוד תקשורת מרמת רשתות הטלקום ועד לרמת הממיר הביתי. למעשה, החברה מכפילה את היקפה, שכן מכירותיה בשנת 2019 הסתכמו בכ-317 מיליון דולר. המשקיעים הגיבו בהתלהבות לעיסקה, ומנייתה בבורסה של ניו יורק זינקה ביותר מ-31%, עלייה המעניקה לה שווי שוק של קצת יותר ממיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תקשורת