HARMAN אימצה את הגנת ה-GPS של רגולוס

12 אפריל, 2020

התוכנה של רגולוס חוסמת את ניסיון השיבוש וממשיכה לשדר את האותות התקינים. הארמן תוסיף את הפתרון לחבילת HARMAN Shield להגנה על כלי-רכב. לפני כשנה הצליחה רגולוס להסיט רכב של טסלה ממסלולו

בתמונה למעלה: ניסוי של חברת רגולוס בהגנה על מערכות ניווט לווייני

חברת Harman הנמצאת בבעלות סמסונג ונחשבת לספקית מובילה של מערכות לרכב, תציע ליצרניות רכב ולמנהלי ציים את תוכנת ההגנה של חברת הסייבר הישראלית רגולוס (Regulus) מפני מתקפות שיבוש על משדרי GPS בכלי-רכב. הארמן תטמיע את הפתרון בפלטפורמת הגנת הסייבר לרכב Harman Shield, הכוללת מגוון אמצעי אבטחת סייבר ברמת הרכב, הצי והענן, ושירות של מרכז  אבטחה הפועל מסביב לשעון. חבילת ה-Shield כוללת פתרון סייבר ישראלי נוסף, שפיתחה חברת Cybellum, המספק הגנה מפני נקודות תורפה שעשויות להימצא בתוכנות של ספקים חיצוניים.

רגולוס מפתחת פתרונות הגנת סייבר על מערכות ניווט לווייניות (GNSS/GPS). לפי ההערכות, ישנם כיום בעולם כ-5 מיליארד מערכות ומכשירים מבוססי GNSS, המותקנות בכלי-רכב, מטוסים, ספינות, כלי-טיס בלתי מאוישים, מתקני תשתית ואפילו מערכות מסחר אלקטרוניות בבורסה (לצורך תזמון מדויק של הוראות מסחר).

הן חשופות למתקפות שיבוש (spoofing) שבהן ההאקרים משתלטים על משדר ה-GPS וגורמים להפסקת האותות או לשידור אותות שגויים וכתוצאה מכך אובד הקשר בין מרכז הבקרה של הצי לבין כלי-הרכב. לעיתים, מתקפת שיבוש מתבצעת כפעולת הסחה המקדימה שוד דרכים של כלי-הרכב, במטרה לטשטש את עצם התרחשות השוד ואת נתיב המילוט.

הפתרון של רגולוס, Pyramid, הינו תוכנה המתבססת על אלגוריתמים מוגנים בפטנט של למידת-עומק, שפותחו באמצעות ניסויים שערכה במתקפות שיבוש במשך מספר שנים. האלגוריתמים מזהים את ניסיון השיבוש, חוסמים אותו ושולחים התראה למנהל הצי ולרשויות האכיפה על ניסיון החדירה. להערכת החברה, הפתרון שלה מספק הגנה מפני כל סוגי מתקפות השיבוש ובכל התדרים. התוכנה מונעת מאותות כוזבים לשבש את פעולת מערכת הניווט וממשיכה לשדר את אותות המיקום הנכונים גם בעת המתקפה.

השתלטות על רכב של טסלה

בחברה מסבירים כי פתרונות ההגנה הקיימים בתחום מצריכים קידוד לתוך החומרה ברמת השבב או המשדר. ואולם, מאחר שכיום נעשה שימוש במשדרי GPS מבוססי תוכנה, הפתרונות הללו כבר אינם מספקים הגנה מספקת. לפני כשנה המחישה רגולוס את חומרת הסכנה לאחר  שהצליחה להוריד מהכביש מכונית Tesla Model 3 באמצעות זיוף אותות ניווט לווייניים.

במסגרת ניסוי שנערך באירופה בדגם החדש של טסלה, החברה גרמה למערכת הניווט Navigate on Autopilot להאמין שהרכב הגיע לצומת למרות שהוא עדיין היה במרחק של יותר מ-150 מטר מהצומת, וכתוצאה מכך הרכב האט בפתאומיות וירד מהכביש בנסיון לבצע פנייה בנקודה שבה אין פנייה.

החברה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל יונתן צור, לשעבר טייס בחיל האוויר ומפקד יחידת המל"טים בחיל האוויר ושימש בהמשך כיועץ לאלביט ולתעשייה האווירית. המייסד השני, יואב זנגוויל, מתמחה בפיתוח ותכנון מל"טים ובמערכות בקרה זמן אמת. בתחום האוטומוטיב, החברה פיתחה פתרונות להגנת ניווט לווייני, הגנת המכ"ם ברכב ומערכת להגנת חיישני LiDAR הנמצאים ברכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר

פורסם בתגיות: GPS , HARMAN , רגוגוס