NXP מודה: "השפעת המשבר גדולה משצפינו"

16 אפריל, 2020

הכנסות החברה ברבעון הראשון יהיו נמוכות ביותר מ-200 מיליון דולר לעומת התחזית. החברה דחתה משלוחים למפיצות בהיקף של כ-150 מיליון דולר. המנכ"ל קלמר: "הידרדרות משמעותית בביקושים בשוקי היעד"

יצרנית הסמיקונדקטור האירופית NXP פרסמה לפני ימים אחדים את התוצאות המקדמיות לרבעון הראשון של 2020, והודתה: "מההערכות המקדמיות עולה כי ההשפעה של משבר הקורונה היתה חמורה מכפי שצפינו בתחילת חודש מרץ." ואכן, לפי התוצאות המקדמיות, הכנסות החברה ברבעון הראשון צפויות להסתכם ב-2.021 מיליארד דולר, נמוך בכ-200 מיליון דולר לעומת התחזית המוקדמת. מדובר בירידה של 12.2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2019 וירידה של 3.5% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

יש להזכיר כי בזמן שפרסמה NXP את הערכתה הראשונית על השפעות משבר הקורונה, ב-3 במרץ, מוקד המגפה היה מוגבל לסין, ובעיקר לעיר ווהאן. גם מנכ"ל NXP ריצ'רד קלמר [בתמונה] מחלק את משבר הקורונה לשני שלבים: ההתפרצות הראשונית בסין, שפגעה בעיקר ביכולות הייצור ובשרשרת האספקה, והשלב השני, שבו התפשט הנגיף לאירופה וארצות הברית, ואז ניכרה הפגיעה בעיקר בצד הביקושים. "השיבושים שחווינו בשרשרת האספקה לאחר ראש השנה הסיני מתחילים לדעוך, ואולם כעת, רמות הביקושים בשווקי הקצה בשאר העולם מתחילות להתדרדר משמעותית."

קלמר התייחס להשפעת המשבר על שלושת שווקי היעד העיקריים של החברה. "בתעשיית האוטומוטיב, יצרניות רכב רבות מחוץ לסין השביתו את הייצור לאורך חודש מרץ, ובמגזר התעשייתי ובשוק המובייל אנו עדים לדחייה של הזמנות." בשל אי-הוודאות באשר לביקוש הצרכני, NXP החליטה שלא  לשלוח מוצרים בשווי של כ-150 מיליון דולר למפיצות של החברה בעולם, כדי לשמור על רמת מלאים נורמלית. למרות אי-הוודאות, סמנכ"ל הכספים של החברה פיטר קלי הבהיר כי המצב הפיננסי של החברה איתן. "מאזן המזומנים שלנו נכון לסוף מרץ עומד על 1.5 מיליארד דולר, ויש לנו גם קו אשראי בנקאי של 1.5 מיליארד דולר למקרה הצורך, שעדיין לא עשינו בו שימוש."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , משבר הקורונה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: NXP , קורונה